Hästboxar

rostad

Trådstartare
Vi ska fixa till vårt stall nu i vår. Ritningarna är inlämnade och klara. Men jag undrar lite ang boxar.. Vad har ni för boxar? Vad kan ni rekomendera? Inte allt för dyra för vi ska ha ganska många. Har funderat på Framtidens boxar. Är dom bra? Har hört att dom ska vara bra.

//rostad

Sv: Hästboxar

Vi renoverade vårat stall för 1,5 år sedan. Då använde vi oss av Ribbox. Vi är väldigt nöjda med dem. De kom hit och mätte och sedan tog det en dag så smällde de upp allt. Hur skönt som hellst att slippa montera själv. Vi använde oss av deras standard box med gran (tror jag) i planken. Jag skulle dock ha velat haft "plast" då hästarna inte gnager på det. Boxarna vi köpte var relativt billigar oxå.

Framtidsboxen... Vad är det?

Bygger själv stall och har precis som du suttit och funderat över vilka boxar jag skulle ha. Hade i princip bestämt mig för Framtidens boxar när jag fick offerten från Ribbox. Ribbox exlusiva inredning var billigare än Framtidens enklaste variant. Samma företag som har Framtidens har en budjet variant som heter Ekerö som verkade helt ok också (ca 7000:- + moms/box) men jag fastnade för de välvda boxarna som Ribbox hade (ca 7500:- + moms/box). Det lönar sig att kontakta flera olika firmor och prata med deras säljare. I många fall kan man få speciallösningar utan att det kostar massor extra tex får jag ventilationsgaller i nedre delen av boxdörrarna i det priset från Ribbox. Lycka till!!

Vad fint det var med ribbox. Själv har jag köpt c__y-boxen, det är dock inte uppsatt ännu. /Jezz

Senast ändrad av en moderator:

Vi har murat med betonghålsten - det blev riktigt vackert!
Kom upp och titta!

Immer

Vi renoverade vårat stall för 1,5 år sedan. Då använde vi oss av Ribbox. Vi är väldigt nöjda med dem. De kom hit och mätte och sedan tog det en dag så smällde de upp allt. Hur skönt som hellst att slippa montera själv. Vi använde oss av deras standard box med gran (tror jag) i planken. Jag skulle dock ha velat haft "plast" då hästarna inte gnager på det. Boxarna vi köpte var relativt billigar oxå.

Framtidsboxen... Vad är det?
Kan du inte lägga plast överst då?

Om man tittar ute i de nyare travstallen där fuktionalitet och pris ofta går före skönhet så ser jag ofta Myrbyboxens enkla boxvariant. Jag valde dessa nu när vi bygger nytt och jag är nöjd.

Om man tittar ute i de nyare travstallen där fuktionalitet och pris ofta går före skönhet så ser jag ofta Myrbyboxens enkla boxvariant. Jag valde dessa nu när vi bygger nytt och jag är nöjd.

Dessa (Myrby) har jag valt till mitt nya stall. Fick hem dem igår så de är inte uppmonterade ännu.

Inte alla mina heller.
Men dom kommer på plats sakta men säkert:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 942
Senast: ako
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 136
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 716
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur