Hästen kan ha skrämts ner i kärret

Sv: Hästen kan ha skrämts ner i kärret

Gunnar skrev:
Jag tror inte att rovdjur skrämt upp Åke. Det finns ju inga bitmärken på kadavren. Det kan vara så att andra hästar stressat honom, förklarar Olausson

Det är väl kanske inte så konstigt eftersom hästen sprang ner i ett kärr....björnen/vargen eller vad det nu kan ha varit är väl lite smartare då att den inte går samma död till mötes

:cry: stackars Åke

Det kanske är samma personer som gav sej på ett stoföl i Kungälv. Inte så långt från Borås.

Tragiskt.... Lite mystiskt också... det finns ju en del vildsvin ute i skogarna numera men jag vet inte om de får en häst att rusa iväg sådär. Marken kanske är helt torr men att man inte hittat något spår alls....

Bull Dozers Am. Bulldogs skrev:
Det kanske är samma personer som gav sej på ett stoföl i Kungälv. Inte så långt från Borås.

Vad hände i Kungälv? Jag har inte läst om det någonstans...

Ett föl som blev skuret av några killar som samtidigt tog kort på det hela... Finns nån tråd om det i forumet men jag kommer inte ihåg var.

SaraXX

Vad va det som hände i Kungälv??? Bor där å har inte hört något?!!! :confused:

Tragiskt öde för ponnyn men faktum är att hade han inte dött i kärret hade mycket väl taggtråden kunnat skada honom lika mycket. Jag kan inte förstå att upplysta människor använder taggtråd till hästhagar?:mad:

Jösses! Bor inte allt förlångt därifrån. Nu får min lilla plutt stå inne på nätterna.. Lika bra ändå,för hästflugorna e ju så envisa...

Fanns det inga spår alltså?
Man brukar ju alltid hitta nått spår om det är från ett djur...
Kan nog mycket väl vara människor.

Eller så kan den ha blivit biten på nått extremt känsligt ställe av en stor broms lr liknande.
O sen fått panik när den fastnat i taggtråden..

Ett litet tips. Flugor/blinnignar o liknande är värre på dagen, inte på natten ;)
Då är det myggen som hägrar.

hejsan!
I en senare artikel i borås tidning, så stod det att ägaren till hästen skulle ta hem hästen Åke den dagen det hände. för hon som fodrade hästen hade varnvårdat den.:mad: Boxen den stod i på natten på vintern hade inte mockats sen hästen kom till stallet i maj. Så det var inget djur som hade jagat Åke, Åke ville bara få gräset som var utanför hagen, för de hade inget gräs i hagen. Då sprang den ner i ett kärr och dog. :(

Hur kan man stanna kvar i sängen om man hör att djuren är oroliga? Självklart händer det något om hästarna springer omkring samt hundarna skäller mitt i natten. Själv skulle jag aldrig kunna somna om ifall jag hör att det är livligt i hagen och att min hund är vaken och skäller utan att ta reda på vad det är som gör dem upprörda.

fruktansvärd händelse!
min ponny skulle upp o bli sällskap till Åke,
lider med ägarna:cry:

Pontiac skrev:
Boxen den stod i på natten på vintern hade inte mockats sen hästen kom till stallet i maj.

det där låter lite fel, om Åke kom i maj så lär han väl inte stått i någon box på vintern o jag tror säkert att han varit ute på bete ända sedan han kom i maj isf

Stackars häst! Fy fan för att ha sin häst där. Taggtråd är förbjudet inom hästhållningen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Borås Tidning) En häst gick ner sig i ett kärr i Hjortsberg utanför Bredared på fredagförmiddagen. Räddningstjänsten kallade in...
Svar
0
· Visningar
873
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Borås Tidning) Landslagsryttaren Lotta Schultz förlorade 14 hästar vid en stallbrand på gården utanför Enköping. Hon lyckades rädda...
Svar
10
· Visningar
1 811
Senast: Bella_Bus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Borås Tidning) I Kind finns flera hästgårdar som satsat för framtiden. Senast familjen Ekberg i Svenljunga som bygger ridhus. Eva och...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka