JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
(Norrländska Socialdemokraten)
Vi har haft en gammal premierad bruksnordishingst, Santing 1766, alias Svante. Han är hästarnas himmel nu. Vi sa åt alla att han var nordisarnas Copiad - samma blick som Elitloppsvinnaren och samma mörka färg. En fröjd att köra och en lojal arbetskompis. Alla som kört Svante minns honom.
http://www.nsd.se/index.php?artikel=104944
Moderator
Vad gör vi? Del CCXII
Tjatter Ja, det ska bli jätteskönt! Önskar bara att jag köpt lägenhet från början 🙃 Hade varit billigare…
kolblakkur
14 minuter sedan
Svar: 1 833
Visningar: 64 319
Allmänt
Eurovision 2025
Kultur Verkligen ! Tom mannen tyckte det var ok. Han är förvisso förvarnad för veckan som kommer ;)
Vi ska på överraskningsfest på lördag, men...
corzette
16 minuter sedan
Lunginflammation
Kropp & Själ Min mamma har haft många lunginflammationer. De har varit som du beskriver, hon har varit riktigt dålig i många veckors tid.
Elisha
25 minuter sedan
Dalmatiner
Hundavel & Ras Tack för input! Är det några andra raser ni spontant får upp i skallen?
Jag har verkligen dålig koll på andra raser än vinthundarna...
kolja
3 minuter sedan
Svar: 10
Visningar: 292
Hund
Vad har ni för klösträd?
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Caoimhe
5 minuter sedan
Svar: 0
Visningar: 4
Katt
Leverera valp vid 12 veckor?
Övr. Hund @Tajger
Ja, exportvalpar brukar ju alltid vara dyrare. Då är det ju vanligt att man betalar en typ boarding-avgift.
Men jag tänker mer...
AraSlei
56 minuter sedan
Svar: 23
Visningar: 1 424
Hund
Stuterinamn
Avel Finns det någon nackdel med att ansöka om stuterinamn även om det dröjer tills första betäckning?
lillawelshen
6 minuter sedan
Svar: 0
Visningar: 4
Avel
Nordsvensk Brukshäst
Gnägg Grattis säger jag! Min nya stjärna är också het, eller ska jag säga väldigt arbetsvillig. Hon blir inte heller särskilt stark utan mer...
Mearas
9 minuter sedan
Få skimmel vit
Hästvård Carr & day & Martin Gallop Extra strength schampo var förvånande bra på skimmel :up:
lillawelshen
10 minuter sedan
Svar: 11
Visningar: 355
Vård