Hästgymnasium

L

lsegelson

Hejsan!:D Jag har tänkt på att kanske gå ett hästgymnasium..... men har hört att man bara får mocka skit och får en dålig utbildning:confused:. Är det så, eller vad tycker ni som går? Kan ni rekomendera nått gymnasium om man vill satsa på ridningen? Har hört att strömsholm blivit dåligt också.​

Sv: Hästgymnasium

Jag gick på vreta naturbruksgymnasium 06-09, Utvecklade min ridning mycket, främst min sits. :) Första året hade vi 1-2 stalldagar där det ingår stalltjänst (mockning, ut/insläpp och höpåsar) och en lektion innan och en efterlunch (ridning, körning). Andra året var det en stalldag i veckan och tredje året läste jag bara teoretiska ämnen, så jag vet inte riktigt hur mycket ridning det är då, men det borde ju vara samma antal poäng så 4dar i veckan??
Hästarna är välutbildade, nybyggda stall och ny skolbyggnad under konstruktion ;) Jag tycker att den teoretiska utbildningen var av varierande kvalite medans det pratiska i stallet och lärarna där var bra :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 734
Senast: Grazing
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 708
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 700
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka