Hästkadaver dumpade i skogen

Sv: Hästkadaver dumpade i skogen

Borde väl gå att ta reda på dna från de döda hästarnas skelett och kolla upp vem senaste ägaren borde ha varit och på så sätt se vem som antagligen dumpat kropparna där.

Borde väl gå att ta reda på dna från de döda hästarnas skelett och kolla upp vem senaste ägaren borde ha varit och på så sätt se vem som antagligen dumpat kropparna där.

Det finns väl inget DNA register över hästar så vitt jag vet?

Hästar som är DNAkollade mot far o mor finns nog uppgifter. Är det äldre hästar ser man ju det på tänderna och då är det nog kört.

Lite svårt kanske när det enbart är skeletten kvar. Ev. chip är nog borta/förstörda om de har varit ute i terrängen ett antal år.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Skärsjöhäst har haft fullt upp hela sommaren. Verksamheten forsätter i höst och till helgen blir det lingontur med häst och vagn. ...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sju av åtta svenska dressyrryttare tog sig vidare till morgondagens kürprogram i världscupens Grand Prix i Stockholm. Hans Peter...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är hösten här, och med den nya ridrutiner för min del. I våras red jag 1½ gång i veckan på stora ridskolan, och ungefär en lektion i...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw avancerar i Världscupen. I söndagens hoppning i Stuttgart tog han en stark andraplats och ligger nu åtta i serien...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur