Hästlastbil

Sofie_B

Trådstartare
Skulle vilja se era lastbilar. Hur många hästar har den plats för, hur stor är bodelen, vad har ni för utrustning där? Är ni nöjda? Är det mycket underhåll, eller flyter det på ganska bra? Märke? Allt är av intresse. :)

Ligger tråden inte rätt får moderator gärna flytta den.

Sv: Hästlastbil

Har inte kvar denna nu men hade den när jag hade ponnyn då hon inte kunde åka transport. Funkade jättebra! fast den va gammal och inte nån skönhet att se på kanske :angel: men den är iaf såld nu..

18562215.jpg

har nog inga bilder på insidan.. :crazy:

Okej, var det mycket underhåll? Vi är lite inne på att köpa buss, även om det känns onödigt med bara två hästar, men min käre far vidhåller starkt att det är så mycket underhåll, speciellt om man kör så lite som vi gör.

Vi har en 5-hästars. Ganska stor bodel, plats för 4 att sova. Där är soffa, bord (som går att bädda ner, där kan man sova en). mycker skåp och hyllor, vask, garderob osv.
När man sa in i bodelen kommer man in i en liten hall där dörren rakt fram är till duschen och dörren till vänster in till själva bodelen, dören till höger till hästdelen.

Brukar ha sadelskåpet längst in så då har jag bara plats till 4. Har två luckor, en på var sida att packa i och ett tränsskåp men ska byggas fler där man kan hänga sadel och så så behöver man inte ha med skåpet på endagars tävling.

Vi köpte den för även innannär jag bara hade två hästar var vi tvugna att köra med två transporter eftersom den ena måste åka brett. Nu behövs det verkligen när jag har fler hästar. Super på meeting också att kunna bo i. Supermysigt med TV och dator med :D

Det är Volvo, FL6 heter det tror jag :p. Mkt underhåll vet jag inte riktigt. Vi har precis sparkat igång den nu när jag börjat tävla igen. Sist den gick var f-bo men det enda vi gjorde nu var att byta kameran som vi råkade pajja för ett tag sedan. Sen bytte pappa grill eller vad det heter där framme och sånt men det är bara för han tycker det är kul ;).

Oj, vad långt detta blev. Här kommer en bild iaf. Ingen skönhet ;)

18564412.jpg

Men vore inte en tvåhästars lastbil det ultimata då?
Bkort får man väl ha då också.

Mja.. Dom är dyra i förhållande till vad man får för pengarna, och utan riktig bodel. Blir det det en buss blir det en "ordentlig", men ja. känns lite muppigt att komma med ett sånt stort åbäke med bara två hästar. samtidigt är det rätt mysigt att bo på hotell.. :p

Iofs, mamma ville köpa en bkortslastbil, men de från BOJ gick på typ 500 000 :/
Lastbil är mysigare än hotell ;)

Och sen, blir det buss blir det med 90 % säkerhet tre hästar, ska bara få pappa att inse att det är en bra idé först.. ;)

Vi har en 5-hästars. Ganska stor bodel, plats för 4 att sova. Där är soffa, bord (som går att bädda ner, där kan man sova en). mycker skåp och hyllor, vask, garderob osv.
När man sa in i bodelen kommer man in i en liten hall där dörren rakt fram är till duschen och dörren till vänster in till själva bodelen, dören till höger till hästdelen.

Brukar ha sadelskåpet längst in så då har jag bara plats till 4. Har två luckor, en på var sida att packa i och ett tränsskåp men ska byggas fler där man kan hänga sadel och så så behöver man inte ha med skåpet på endagars tävling.

Vi köpte den för även innannär jag bara hade två hästar var vi tvugna att köra med två transporter eftersom den ena måste åka brett. Nu behövs det verkligen när jag har fler hästar. Super på meeting också att kunna bo i. Supermysigt med TV och dator med :D

Det är Volvo, FL6 heter det tror jag :p. Mkt underhåll vet jag inte riktigt. Vi har precis sparkat igång den nu när jag börjat tävla igen. Sist den gick var f-bo men det enda vi gjorde nu var att byta kameran som vi råkade pajja för ett tag sedan. Sen bytte pappa grill eller vad det heter där framme och sånt men det är bara för han tycker det är kul ;).

Oj, vad långt detta blev. Här kommer en bild iaf. Ingen skönhet ;)

18564412.jpg

Okej.. låter ju onekligen bra. :) men jag antar att du ligger ute mer än jag gör, både oftare och längre (kanske inte nu när du har varit skadad, men vanligtvis). Åker du mycket utomlands?

nämen vad säger du! :eek: tänk dig en ordentlig hotellfrukost (gärna när du har hunnit rida en klass så att du är riktigt hungrig), eller att komma hem till hotellet med ordentlig dusch och relaxavdelning en helg då det är riktigt skitväder och allting är blött och skitigt.. Eller bara att komma ifrån alla bag in a box-fyllon på tävlingsplatsen och gå ut och äta en riktigt god middag.

Nej.. hotell is the shit!

Blir kanske en gång i månaden/varannan i vanliga fall så inte så jättemkt. Nope, kom aldrig utomlans, skulle åkt i höstas, men kommer nog bli en del turer i sommar, höst och vinter.

Lastbil är mkt mysigare än hotell :p. På sommaren har man med bord och stolar och ställer utanför och ju grillar och sånt. På vintern krypa ner under täcket med te och TVn/datorn på och supernära till stallarna och att vara på plats på tävlingsplatsen hela tiden. Supermysigt. Dessutom har min kompis som ofta är på samma tävlingar bil med för hon kör transport, så lätt att köra in till stan och äta på resturang och sånt :D

Hahaha jag håller med dig! Regniga helger i en lastbil, nejtack :)

Okej, vad bra, då ska jag trycka lite på det när jag diskuterar med pappa. Jag ligger nog ute 1-2 helger i månaden, och iom att jag bor i sthlm blir det ju ganska många mil.

Haha, men nej. Hur gör du när du är blöt bara in på skinnet och fryser arslet av dig? Jag skyndar mig hem till hotellet, av med kläderna, tar en lång bastu och lite bubbelpool. Sen är det bra också, för man kan alltid fixa någon annan som grejar morgonfodringer för att man bor ju sååå långt (;)) borta. Härligt!

(Hey, när jag läser det här fattar jag inte ens varför jag vill ha buss.. :confused: :p)

Ok. Jag har ju så många bra nationella här nere på sommaren så behöver inte åka någonstans då :D. Men i höst lär det bli ganska mkt mer för då är det lite tomt här :(.

Jag tar en varm dusch, byter om till pyjamas, tar en kopp te och mysr inne i den varma varma lastbilen :D (ja, jag har sjukt varmt, alla andra kokar typ när jag får bestämma värmen ;)).

Superskönt att vara på plats ju. Gå upp och trimma, sen in och äta frukost o sånt innan tävlingarna börjar :)

Nej, du kan inte övertyga mig om att hotell är bättre :p ;)

måste oxå köpa lastbil nu när jag har 3 hästar.
misstaget som många gör är ju att köpa en för liten, lika bra att köpa en typ 5 hästars, då får man plats med ordentlig packing osv. det är ju inte själva hästutrymmet (hur många hästar den tar) som kostar, det är ju hur exklusivt boutrymmet är.
vi kommer nog köpa en utomlands iaf, mkt billigare!
fast jag håller med dig, inget slår ett mysigt hotell ;)

tips: kolla på www.stephex.com där finns det många. finns dessutom i belgien och ska vara mkt billigare än om man köper i sverige.

jaja, smaken är som baken. ;) men jag antar att du har transport också, när du ska åka på träning och så?

Och sen, hur gör ni med mat? Har ni ett bra kök eller försöker ni fixa det mesta hemma? Min kompis har en fin buss, inte värsta, värsta, men ganska ny och fin invändigt. Hon har alltid allting halvfärdig när hon åker, så att det bara är att värma på på plats. Verkar så omständigt dock tycker jag.. hur gör ni?

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka