hästlicens vid lokal!?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 052
M

M_Q

Ok, måste kolla med er...
Har aldrig tävlat lokal förut o ska ut med mina ubebisar i helgen för första gången.
Har alltid hört att på lokal räcker det med min ryttarlicens, hästarna behöver inget.
De stämmer va? när jag anm. mig så fick jag ett felmeddelande att hästarna inte har licens !? Dom behöver inte ens va reg. i sverige va? (2 importer reg i sina resp. förbund)

Sv: hästlicens vid lokal!?

När man anmäler genom internet brukar det komma upp ett felmeddelande ifall man inte har skrivit i ett licensnummer för häst, men sen brukar det stå under att ifall det är en lokal tävling man har anmält till så behöver man inte bry sig om det.

Och vad jag har hört så behöver man inte ha hästlicens på lokal tävling :)

Sv: hästlicens vid lokal!?

Är det en lokal tävling behöver du ingen hästlicens, felmedelandet är inget du behöver bry dig om. Dom får tävla på utländska pass oxå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 377
Senast: Edla
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 429
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 723
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 964
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Tråden för spår