Hästpass i Örebro.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare allessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 791
A

allessa

Ni som bor i Örebro, vem har ni haft ut och fixat hästpasset??
Någon som fixat åt ett varmblod??
Måste "passa" min, så jag är tacksam för svar.

Sv: Hästpass i Örebro.

Hej!
Jag bor inte i örebro men jag kan svara lite på din fråga iallafall! Jag köpte ett varmblod i höstas som då inte hade pass. Men i samband med vet.besiktningen för försäkringsbolaget fyllde min vet. i de papper som jag skickat efter från STC. De flesta vet., iallafall häromkring, är godkända för att fylla i dessa papper. Det finns även speciella ID-kontrollanter men vet. är lättare att hitta! :smirk:
Så, gå in på STC's hemsida och jag har för mig att under "blanketter" eller nåt liknande, hittar du blanketter att beställa ang. hästpass. Be sedan din vet. om hjälp, det är bl a ett konturdiagram av din häst som skall ritas och frysmärkningen skall kontrolleras, och skicka sedan in de ifyllda blanketterna till STC igen. Sedan tar det några veckor innan du får passet på posten, tillsammans med ett inbetalningskort. Det är superlätt under förutsättning att din häst är reg. i STC, men det är väl de flesta varmblod antar jag...
Lycka till! Mvh

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Malva1978
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 346
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025