Hästpensionat - finns det?

bettysmatte

Trådstartare
Ska på semester hela familjen (pappa fyller 60) strax efter påsk. I vanliga fall finns det ju alltid någon som kan ta hand om våra hästar, antingen mina föräldrar eller mina bror, men nu ska ju alla med på semestern! Finns det över huvudtaget hästpensionat (alltså som hundpensionat, men för häst) där man kan hyra i sin häst, eller vad gör man? Jag "känner" en hästmänniska som jag hjälpt litegrann som funktionär på tävlingar. I första hand ska jag fråga henne om hon kan se till mina hästar i 3-4 dagar, men kan hon inte vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga :confused: . Jag vill ju klart åka med och fira min pappa, men jag måste ju hitta någon pålitlig person som kan se till hästarna också!

Sv: Hästpensionat - finns det?

Jodå det finns iallafall här i södra Dalarna, dock inte så många platser.

Här finns det också - var bor du nånstans?
Finns både 'inlämningsställen' och sådana som kommer ut och tar hand om hästen i ditt stall. Men det beror såklart på hur 'off' du bor :)

Nordöstra Skåne bor jag i. Det verkar, tyvärr, alltid räknas som lite "off" i hästsammanhang :D .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 741
Senast: Ceta
·
R
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 777
Senast: Raderad medlem 147980
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 509
Senast: lizzie
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka