Hästskötar jobb

Halifaxen

Trådstartare
De är så att som några av er här på buke kanske redan vet så har jag hoppat av skolan och har nu under ett års tid jobbat på en ridskola där jag har haft han om lite allt möjligt bland annat handikapp ridning och en hel del stall jobb. Har även ridit en del hästar och satt igång en del hästar efter skdaor och liknande.

Jag funderar lite på att ta ett hästskötar jobb eller nått liknande. Vad ska man tänka på när man söker? Har mejlat till en del stall och ryttare som söker efter hästskötare.

Vad har ni för erfarenheter av sådana här jobb?

Sv: Hästskötar jobb

Det har varit uppe ett antal gånger i olika trådar lite kort kan man säga så här:
- Det finns väldigt få seriösa arbetsgivare.
- De få som finns kräver ofta att hästskötaren har utbildning/meriter (många sökande)
- Överlag dåligt betalt, ibland nästan inget alls.
- Ofta oregelarede arbetstider, betydligt mer än 40 timmar i veckan utan övertid och OB-tillägg.
- Ofta väldigt hårt och slitsamt arbet.
- Inget man blir rik men ibland kan man tjäna så pass att man inte behöver vara hungrig.

Får hålla med föregående talare. Tänk på att fråg allt du kan innan. Välj gärna ett stall där du inte jobbar själv och tänk på att trivs du inte så kan du alltid sluta. Lycka till!!!

Jag har jobbat många år i div olika stall.. o som föregående skrivit är det ju dåligt betalt o usla arbetstider.... Det första stallet jag jobbade i trivdes jag dock otroligt bra,, jag fick boende, stallplats,lite fickpengar samt ridlektioner, jag fick sedan även rida mkt lektioner för andra tränare samt tävla nästan varje helg så det jobbet tycker jag va värt allt arbete. Jag va ju inte så gammal då..:smirk: nu som 23åring skulle jag nog knappast ta ett sådant jobb.
Sen hade jag ett annat arbete som inte alls funkade.. vi hade väldigt olika syn på allting så det blev bara fel... o det 3:e stallet ska vi nog inte ens tala om... :mad: har hört att varenda stalltjej efter mej orkat jobba max 4mån.. jag förstår dom.
Så var verkligen noga när du söker jobb!... hittar du rätt kan det bli en jätterolig tid, men blir det fel så kan det bli riktigt fel.. tyvärr!:(

Tack för alla svaren.

Har en annons jag ska ringa på snart. (lite feeeg)

Dom verkar vara väldigt generösa och snälla.

hästjobb är väl inget man lever på länge. något år som ungdom kanske men inget man överlever på i längden.. så skaffa dig en utbildning istället för att glida runt på svarta löner och hutlöst dåliga arbetstider!

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 257
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 986
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka