Hästsläp.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 124
B

bussig

Vad har ni för hästsläp. För och nackdelar med släpet.Enkelaxlat eller boggie.

Sv: Hästsläp.

Umesläp A60, helt suveränt.
Stabilt, isolerat, lätt och mycket plats för både hästar och saker.

Reko boogie-01.
Superbra släp till mkt bra pris.Är en ganska enkel släp,men har de funktioner jag behöver hos en släp,inklusive överkomligt pris.Ligger mkt bra efter bilen.
Kan rekomendera detta släp,möjligen kunde man önska sig panikbommar fram,men jag har å andra sidan sett när dessa rostat fast och inte funkat i nödläge=falsk säkerhet.
Lycka till!

Valeryd dubbelaxlat -81. Ligger bra efter bilen. Nöjd med det (inte haft så länge dock). Dock är det ju ganska lågt i tak med tanke på att det är ett äldre släp, men mig som har d-ponny bekommer det inget. Har plockat ut all inredning och hästen står lös. Han ställer sig då i mitten av transporten baklänges. Luckan/baklämmen är lite läskigare att gå upp på än nyare släp, men han lär sig snart.

jag har en Star Trailer Rubin, enaxlat.
men vi ska köpa nytt, en Värmlands Vagn. han åker mkt bättre i den.
nackdelen me star är att de inte gå å bredda där fram. de e som 2 mellan väggar, först en liten fast där fram å så en större den "vanliga" som går att bredda. de e därför vi måste byta, han vill ha bredare där fram.
men annars e vi jtätenöjda med de släpet! :)

Jag har en Star Trailer Safir -04. Jag är jättenöjd med den och enligt mig så finns det inga nackdelar.

Värmlandsvagn boggie.
Ska köpa ett nytt till sommaren.

Här är en bild:
13480.jpg

har en christ comet -05. boggie. stadig, ljus, luftig. jag är mycket nöjd med den.

Har en Värmlandsvagn -87 enkelaxlad, som jag hittills är riktigt nöjd med.
Åker inte så ofta och inte några längre sträckor, annars skulle jag velat haft boggie.

Det är högt i tak, ligger stadigt efter bilen.
Det var iofs väldigt mörkt inuti när jag köpte det, men har målat om så den är jätteljus och fin.
Pållen är van vid äldre och skramligare släp och är väldigt lugn att transportera.

Men jag är kalasnöjd hittills!
Förutom ventilationen, men den tycker jag verkar urkass i dom flesta släpen :(

Här är 2 bilder.
171217301QpHLUv_ph.jpg

209542893cFWvYr_ph.jpg

Hoppas dom funkar!

Star trailer safir, -01.. Sadelkammar dörren måste man slå igen flera ggr innan den "fastnar".. Och skötardörren måste man trycka igen..
Annars är den bra, har tappat lacken lite, så ser man den i sölsken så ser det ut som att det rinner vatten nedför taket....

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 078
Senast: tara
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 922
Senast: Görel
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka