Hästsportsgymnsie?

F

Fladde

Vad tycker ni om dol olika som finns och vad finns det för några kom gärna med deras adress med:)
Jag vet Flyinge, strömsholm och Vellingehästportgymnasie men finns det fler?

Sv: Hästsportsgymnsie?

Jo vet Naturbruk men jag vill gå men typ som Strömsholms elitlinje har sökt in på den men kan ju inte bara ha 1 val

Har du tävlat elitnivå på ponny/stor häst då? Jag trodde att du bara tävlade lokal med din ponny, lr så har jag blandat ihop dig & nån annan :p

Notorius skrev:
Har du tävlat elitnivå på ponny/stor häst då? Jag trodde att du bara tävlade lokal med din ponny, lr så har jag blandat ihop dig & nån annan :p

Tävlade max Regional på ponny har inte tävlat alls på storhäste pga skaddor. Men första året måste man bara ha tävlat 90cm men ha en häst med mer kapacitet vilket hon har då hon hoppar bannor på 140 utan problem

Inte om du ska gå Riksidrottgymnasiet (elitlinje) då ska du tävlat elitnivå, o det är väl msv ?

Kalix (drömorten :angel: ) har en riksrekryterande häst och ridutbildning, och hemsidan hittar du här

En riktigt riktigt bra utbildning om jag får säga det själv :love:

Ja, så var det när jag ville söka iaf,
Du skulle ha tävlat minst msv innan du sökte, och dessutom kunna medtaga en häst som var utbildad minst (?) LA tror jag. Kan varit MSV med, eller att den skulle vara ung och utvecklingsbar..
Fast det är snart 3 år sedan jag läste om det där men, jag tror du har rätt!

Ja, jag har också för mig det. Och sen är det stenhård konkurrens, tex om nån kommer och har ridit SM/NM/EM eller nån större tävling har man ju inte så stor chans om man "bara" ridit vanlig nationell msv .

Jag går naturbruk-häst på Kvinnerstaskolan.
Går att läsa "vanlig" naturbruk som jag gör, eller så läser man den naturvetenskapliga linjen med hästinriktning. Finns även möjlighet att välja spec. idrott (ridning då antar jag skulle va intressant för din del) på individuellt val, om du skulle va intresserad av nv-häst blir det dock lite klurigare... men men..
www.kvinnersta.orebro.se

Du menar inte att du har sökt ridsportgymnasiet då??
det låter nästan så för om du har sökt Riksidrottsgymnasiet (elit) så måste du ha bra resultat i msv. Dessutom görs antagningsprov för den utbildningen!!

Liknande trådar

Fritid Ska till Strömsholm på torsdag och av någon anledning tror jag det kan finnas en och annan bukefalist som har varit där. Sista dagen... 2
Svar
22
· Visningar
812
Senast: Michellan95
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 708
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag tycker att vi behöver en tråd där vi som lider av någon typ av psykisk ohälsa kan peppa varandra och bolla lite tankar kring vårt... 2
Svar
20
· Visningar
2 518
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10