Hästtermometer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare arabälskaren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 116
Status
Stängd för vidare inlägg.
A

arabälskaren

Vad jag har förstått så är en hästtermometer väldigt viktig?
Vart köper man det, hur och hur ofta -använder man det?
Hur mycket kostar det?

//Undrande :confused:

Ja det kan vara bra att veta ifall hästen har feber. Du behöver inte köpa nån speciell hästtermometer utan en vanlig från Apoteket funkar bra.
Du kan tempa hästen hur ofta du vill, det är bara bra att göra det varje dag så vet du ifall nåt är fel.

Hööks har en för 129 kr..
du kan ta en vanlig termometer men se till att sätta fast ett snöre så den inte 'försvinner'.. :crazy:
hur ofta är ju olika om du misstänker att din häst verkar ha feber så är det bra att kunna kolla.
:smirk:
Du kan ta varje dag i en period för att se vilken normal temp hästen har. men se till att ta samma tidpunkt och före / efter ridturen.(samma omständighetér)

Granngården har också för 89 (har jag för mig att det var). Själv tycker jag det är jätteviktigt att hålla koll på tempen på min häst nu i sjukdomstider.
Det är inte alltid det syns på hästen att den har feber och de kan bli riktigt dåliga om man rider dem hårt då.
Så, för säkerhetsskull, skaffa en termometer och kolla upp vad just din häst har för medeltemp (kan ju variera).

Köp en vanlig bara. Det finns inga speciella för hästar(om jag inte missat nåt)..

Sv: Hästtermometer

Hej
Jag har en jättebra termometer som är utvecklad för hästar. Märket heter safehorse.:)

Vanlig permometer från Apoteket som Du fäster ett balsnöre i. Funkar jättebra :)

Du kan ju tempa hästen regelbundet ett tag och se vad den har för medeltemp. Då är det lättare att se förändringar....

Jag vet var man nu kan köpa dom men 30 % rabatt pma om ni vill veta! Termometer utvecklad för häst, säker kan inte åka in och super bra snabb och säker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
311
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka