Hästtransport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 094
M

Mie

Jag har insett att en egen transport inte vore fel att äga. Har sökt lite på nätet och hittat en som jag anser är lämplig för det syfte jag ska ha den till. Problemet (om det är ett problem) är att taket består av kapell..
Ni som äger en transport med kapell, är ni nöjd med den? Hur pass hållbart är egentligen ett sånt tak? Är det ett dumt köp?

Sv: Hästtransport

Jag tycker det är ett dumt köp. Ljudnivån är rejält hög om hela taket består av kapell, och dessutom tror jag det kan bli problem om/när det börjar läcka. Svårt att hitta nytt, och svårt att laga och få bra.

Tack för bra svar..det hade jag inte ens tänkt på. Har aldrig ägt en transport och har bara lånat en två ggr så det är svårt att veta vad man ska tänka på.

Jag utgår från att du tänkt på vad bilen och du får dra, och vad hästen väger (vad du får lasta i släpet). Sedan är det ekonomibiten, och vad du föredrar (sadelkammare, kombiläm, dubbelaxlat etc).

Det är mycket att tänka på!

Jodå..lite koll har jag. Jag vet hur tung den får vara och hur mycket pengar jag kan lägga. Jag söker en enkel, ingen märkvärdig transport, max 1190 kg med maxlast 550 kg eller mer, inte över 12000 kr. Jag skall förflytta en häst ca 7 km 1-2 ggr i månaden och det behöver inte finnas mer utrymme än till hästen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 835
Utrustning Jag är en sån där jobbig och petig person som smörjer min utrustning efter varje gång jag använt den. Har under flera år använt samma... 2
Svar
25
· Visningar
2 688
Senast: Piaff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 172
Senast: cassiopeja
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 640
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma