Byta jobb - automation?

Jag har alltid bara tänkt att det är smartingar som du och de två killarna på mitt jobb som kan sådant där och inte ens fått idén att jag också kan sträva däråt 🙈

Har du (eller någon annan såklart!) något tips på hur man kunnat utbilda sig lite? Jag har tex hittat denna kursen: https://hermods.se/utbildningar/plc-programmering-hmi/ bara utifrån att googla vad de söker i jobbannonser men har ju inget hum om det ens är en relevant kurs eller en bra start 🙈

Hittade också info om omställningsstöd från CSN samt en 2 årig YH-utbildning i Lund (jag bor i Staffanstorp): https://hermods.se/utbildningar/aut...ci0Q9-HVJPKJWdqPI7-Pnd8rxAlcaAjm2EALw_wcBlund
DU är en smarting ♥️
Din kunskap och nördandet med hästar visar ju verkligen på hur mycket du tar in o all din vilja att lära dig typ allt 😁🤗
Vill mest hejja på!
 
Produktägare för ett IT-system inom Life science kanske skulle passa dig? Man ansvara för vad IT-utvecklingsteamet ska utveckla samtidigt som man har nära dialog med verksamheten om vad de önskar sig.

Jag fick googla vad det innebar 😅 Men jag har nog många åsikter och kunskaper en produktägare skulle velat veta. Samt hur missnöjd jag varit i rollen som operatör som försöker förmedla vad som är krav och vad som genererar värde för processen både direkt till säljare (där jag inser vi borde haft kontakt med produktägare/de inte var några höjdare) och till mina överordnade när de haft den kontakten. 100% frustration och ineffektiv och otydlig kommunikation som i princip alltid leder till att kravspecar inte uppfylls.

Också varit med när vår ena automationare hos säljaren helt sonika själv googlade fram infon om mjukvaran när vår (tydligt beskrivna och inte alls luddiga) önskade uppsättning inte fungerade mjukvaruvis. Jag vill kunna vara en sådan person, inte stå på golvet och alltid ha en miljon förslag på bättre lösningar men hela tiden möta en återvändsgränd i mina möjligheter att påverka!
 
Gick på semester idag och nu är steg 1 avklarat, att våga skaffa LinkedIn och lägga till lite kontakter 😁 Och har kollat om annonserna jag blev intresserad av ligger kvar och det gör de 😬

Kunde ju inte heller låta bli att på eget bevåg skriva 4 nya program när min mycket mer erfarna kollega jobbade samma tid som mig denna veckan så vi kunde bolla hur vi ville ha det direkt. Det är så jobbigt med skiftjobb att man får samla på sig frågorna till de 4 överlämningar man har på 10 dagar tillsammans. Såhär går det ju skitsnabbt!

Så när de nu väl godkänner att jag får göra nya program finns de och all dokumentation redan färdigt. Vi ska testköra efter sommaren när vi ändå står still och vår tid inte är planerad. Taggad på att börja jobba innan vi ens haft semester 😅 Kunde tyvärr inte testa direkt eftersom det är service och media avstängt.

Vilken normal människa råkar stämpla plusflex sista sena fredagseftermiddagen innan semestern liksom 🙄 Fick ju äntligen vara ifred och jobba med mitt eftersom de flesta gav upp igår och tog ledigt idag. Jag behöver verkligen hitta ett jobb som tar tillvara på mitt engagemang mera!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 344
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 591
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 251
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Nu är det skriva av sig dags igen... Jag vet inte riktigt hur jag skall lösa en situation på jobbet som jag upplever osund. Eller om jag...
2
Svar
39
· Visningar
6 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp