Hästtransport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vanima
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 183
V

vanima

Hej!
funderar lite på att köpa en trailer till pollen=)
N är det ju så att min häst är ganska stor.. 175 i mkh så han behörver en lite större transport.. Har ni något tipps på bra transporter?:confused:

Sv: Hästtransport

Stallägaren som har en "liten" pålle på 180 cm och 720 kg, har en Böckmann Comfort, där går han väl in och har gott om plats.

Stra Trailern ska ju gå till alla typ..Vet en som hade Star Trailer och stor häst..men sen har inte Jag någon bra erfarenhet av startrailer..Köpt en ny där i från och bara roblem vet fler som haft det..:(

okey. Visste inte att det varmkt problem med Star transporterna. Skulle ju vilja ha en Henra =) någon som har erfarenhet av dem??

Allt! haha =) nä men funkar den bra? låter den mkt , den har ju rätt låg lutning på rampen har jag för mig märker man av det något? haha berätta allt =)

Boj Lätt :love: men om den är för liten har annars min kompis ett extra stort släp, Star trailer. Där kan man väla till extra hög och extra bred ;)

Mustang Camplet

eller

Henra Contessa XL

Har ju åkt med några gånger med "ägaren" till transporten och den är tyst och inga problem har uppstått ännu.
Ventilationen är super och den gjutna mattan gör mockning 1000 gånger lättare.
den levereras med sparkplåtar men om inte hade nog playwooden haft viss skada.

Den enda sämre som jag kan hitta är att glasfiberlucka kan på vinter om den smälls igen krascha helt i bitar.

Om du vill ha en billigare och glasfiber bordde du kolla närmare på Christ Concorde, den är billigare och helt i glasfiber. Stor och rymlig med sadelkammare, se själv http://www.trailerimport.se/

Håller med om Christ Concorde. Har sett lång häst på dryga 170 cm i sådan och han fick gott och väl plats.

Maran skrev:
Håller med om Christ Concorde. Har sett lång häst på dryga 170 cm i sådan och han fick gott och väl plats.

Bra innerutrymmen i småsyskonen av Christ också. Vår dromedar har gott om plats i vårt. Valde bort foderkrubba/sadelkammare vilket gör det ännu större.

Väljer du alusläpen blir de ännu högre...

Okey! va bra då har jag lite att tänka på nu då =)

Boj är faktisk inte så stora. För att få en stor Boj måste man ut med MKT pengar, dubbelt så mkt som för en lika stor Böckmann.

Jag tänker köpa en Böckmann till min häst, kollade på Classic eller Champion (alu) och den verkar jättefin, stor, ljus och rymlig. Jag har en stor häst som är rädd för att åka transport. Har samanliknat stl/pris/material/kvalite på flera olika och det är helt klart Böckmann som verkar bäst!

Min boj är 2.40 hög invändigt och extra bred.

När islandshästarna åker i den ser de inte ens ut:crazy:

Ja men då är den mkt dyrare än andra märken av samma stl. Och isär om man inte vill ha plywood.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
349
Senast: lillan222
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31