Hästtransporter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Akustik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 406
Sv: Hästtransporter

Har en enkelaxlad vit värmlandsvagn...

Vill ha endera en stor transport med step up + lucka dvs man kan välja vad man vill använda, eller en 2-hästars B-kortsbuss.

Använder ridskolans transporter, tre Kylingekärror med frontavlastning.

Drömtransporten är denna, en Boj - Classic Limo (tror de heter så).
cla_lj_bla.JPG

Har en vit värmlandsvagn, boggie.
Vill ha en.... jadu... en B-korts "lastbil" men vet inte vilken av dom :D . Eller en stor nåt annat :banana: .
Huvudsaken är att vi kommer dit vi ska och får med oss alla grejor :D :D och att den ligger stadigt på vägen eftersom jag åker med en studsboll i släpet :bump:

Vi brukar köra med en enaxlad plywood Trane -94 som vi lånar av en granne.

Men de som har stallet vi ska flytta till har en gröööön Böckmann Comfort i glasfiber som vi troligtvis kommer att få låna = JA tack :D
En sån fast metallicgrön:
http://boeckmann.team4media.net/Bild_gross_143.html

Vill ha en UME A35:
http://www.umeslap.se/thumbnail.aspx?filename=fprw/Images/Upload/5qysA35dorrsidan.jpg
*in my dreams*.

Eller en Henra Amazone.. :d
http://www.henra.se/amazone_2.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Okej..
Jag har en 2-axlad Star trailer :love:
Jag skulle antingen vilja ha Starttrailer XR 3000
Eller en Silversärgad Boj classig :p

Henra har så låg mellanvägg...

Har nu en enkelaxlad vit Värmlandsvagn.
Drömtransporten är nog hmm jag vet inte, någon med fronturlastning iaf :D
Eller 2 hästarsbuss :)

Just nu har jag en startrailer smaragd enaxlad med sadelkammare och fronturlastning.
Vill ha en lastbil :p vet inte riktigt vilken.
Annars skulle jag nöja mej med en Ifor Williams.

Jag har ett UME A35 årsmodell -04.
Om jag var tvungen att byta skulle det vara till en 05-a då ;)

Har just nu en VV grön boggie -01

Men till sommaren blir det en Bökmann mega master :love:
Pappa lovat mig :bow:

Mega-Master-de-Luxe1.jpg

Jag är transportlös, tyvärr!

Drömtransporten är en Rice, SÅÅÅÅÅ ful trailer, men helt underbar inuti! :love: Kvalitétskänslan och utformningen av ventilation, säkerhetsdetaljer och andra lösningar på detta släp visar att tillverkaren har satt HÄSTEN (och ägaren) i centrum. Inte satsat en massa krut och pengar på ett flashigt yttre utan använt krutet till interiörens utformning istället!

//Alice

den ser ju ut som Fautras inuti! fast Fautras e snygg utanpå åxå :love:

provan1.gif
provanplus.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Har en Christ Comet boggie -04 men vill ha en Rice, säger som ovan helt underbar innuti och ju mer man ser på den inte så tokig utanpå!!
Kompisen säljer dem och tycker ju att pållen min ska få åka med klass, tyvärr så tycker inte min plånbok detta :cry:

Vi har ett enaxlat kylinge, som funkar bra & så...
Men jag skulle 1000 ggr hellre ha en boogie! En jätteljus sådan med lyxig inredning, sadelkammare & frontlastning.
Kan inte bara välja EN som är min drömtransport ;)

Jag har en Rauch Europa Stern, köpte den som ny 2003. Stor ljus och fin tvåaxlad. Grönmetallic som passar till bilen och inreggad efter bilen totalvikt 1560 kg, drar den på B-kort.

Hade allt jag ville ha i utrustning. Samt att det är viktigt för mig att axlar och underrede är ordentliga grejer.

Hera som har sin drömtrailer....

Jag har en Dalavagn boggie -03 med extra fönster "på taket". Den är nedvägd till 1360 kg för att kunna dras på B-kort med min Volvo. Den är mycket stabil och ligger som ett strykjärn efter bilen. Jag kör antingen en stooor häst som åker i hela transporten eller också två ponnier D+A. Drömtransport? Jag vill inte ha någon annan...
//marti

alice skrev:
Jag är transportlös, tyvärr!

Drömtransporten är en Rice, SÅÅÅÅÅ ful trailer, men helt underbar inuti! :love: Kvalitétskänslan och utformningen av ventilation, säkerhetsdetaljer och andra lösningar på detta släp visar att tillverkaren har satt HÄSTEN (och ägaren) i centrum. Inte satsat en massa krut och pengar på ett flashigt yttre utan använt krutet till interiörens utformning istället!

//Alice

Nämen, är det parkettgolv inuti? :D ;)

Har just nu en Kylingekärra (enaxlad) med frontutlastning.
Förhoppningsvis (om min käre far inte ändrar sig :smirk: ) så blir det en ny transport iår, i form av en Star Trailer Ringo Star :love:
788.jpg

en star trailer diamant 2000 eller vad modellen nu heter. sen ska den vara mörkblå och innehålla alla extra tillbehör som de erbjuder :love:

just nu har jag ingen transport alls så det blir till att låna jämt :cry: star trailern är min favorit iallafall!! :love:

Ja tack :love: :
thumbnail.aspx

Just nu har jag en gammal fin Ume Brunte lyx, en liten pärla, även om jag gärna skulle vilja ha ett rymligare släp med boggie. Typ Ume B50, där hästarna får åka baklänges.
Annars tar jag gärna ett IW eller Henra Amazone.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
374
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka