hästtransporter

Sv: hästtransporter

Eftersom alla säger att man får lasta mer i ett Ume släp än andra släp så kan det ju vara bra att veta vad tjänstevikten är på ett sådant. Är det någon som har en aning?

Ifor Williams.
Jag har ett boggie, inrett för tre hästar.
Stabilt, stadigt, inget smäck.
Kan upplevas lite tungdraget om du har klen bil.

Totalvikten på mitt är 2680 kg.
Väger 960 tomt.

alfa460 skrev:
Eftersom alla säger att man får lasta mer i ett Ume släp än andra släp så kan det ju vara bra att veta vad tjänstevikten är på ett sådant. Är det någon som har en aning?
När vi köpte våran B60 var det något som vägde runt 900kg (kan det varit tjänstevikten?) Eller var det 970 eller 790? Minns inte riktigt :crazy: :o

Det är mamma som har koll. ;)

Om det väger runt 900 kg så motsvarar det väl rätt precis vad andra transporter i samma storleksklass väger.

Jag gillar också Ifor Williams, vi sålde en HB401 tidigt i höstas och kommer nog köpa ett större.

Vet du har B60 ser ut?

Länkar från umeslap.se
thumbnail.aspx

Har inte sett några släp som är såhär pass stora, med så stor sadelkammare som vöger under 1000

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 312
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
795
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka