Hatar min sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 342
L

lady_flash

varför måste universums hårdaste sadel (stübben artus) ligga så bra på min häst.. ??? den är ful (enligt mig) och hård :eek: men allt för ponnyn :love:

Sv: Hatar min sadel

Haha jag har samma "problem" den enda sadeln som passar min ponny är universums BILLIGASTE sadel :o :angel:..Men den är mjuk och skön iallafal..:p

Köp en såndär gel-seat saver från hööks (el motsvarande), så kanske du får det lite bekvämare :idea:

Zonya skrev:
Köp en såndär gel-seat saver från hööks (el motsvarande), så kanske du får det lite bekvämare :idea:

1. köper inte saker från hööks
2. de är fult
:p

Sarasara skrev:
Haha jag har samma "problem" den enda sadeln som passar min ponny är universums BILLIGASTE sadel :o :angel:..Men den är mjuk och skön iallafal..:p

Men din sadel är ju iallfall snygg! haha.. ! den ser inte billig ut :banana:

Men det är ju din också! :) (snygg alltså)

artus.jpg
Gräslig ju .... :eek:

Är det så himla viktigt att den är snygg då:cool: ? Själv brukar jag aldrig gå runt och kika på folks sadlar och tänka att "Hur KAN hon/han rida i en så FUL sadel.."

Att du tycker den är obekväm är väl i så fall ett större problem.

Om den nu är för hård, och du vägrar köpa en gel-sits, vilken är mycket bra, så får du väl blunda för dagens skönhets ideal ett ögonblick.
Helt plötsligt är både sadeln skön och snygg, och prisvärd!

thaaaaaaanks.. där har ja beviset.. du TYCKER min sadel ÄR ful :rofl:

Är det bara jag som har fått en känsla av att stübben-sadlar är både fula och obekväma? :crazy:

Jag har en stübben dressyrsadel som kanske inte är den snyggaste (men inte heller den fulaste) på marknaden. Men ack så bekväm att rida så. :love:

jag tycker inte den var så ful!
och det viktigaste är ju att den är bekväm och ligger bra på hästen så den inte får problem med ryggen.

Jag för min del älskar stübben sadlar:love:
Men just den modellen du har var riktigt ful måste jag säga... Men huvudskaen är att den ligger bra på hästen.

har typ aldrig ridit i nån bekväm stübben :crazy: när jag rider nån annans häst så känns det som en fåtölj :love:

Antingen så får du blunda för skönhetsideal och skaffa en gealpad (eller liknande) eller så får du helt enkelt stå ut med att den är hård, take it or leave it...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka