Hatar min sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 342
Sv: Hatar min sadel

*kl*
Jag var också tvungen att köpa en stübben till min ponny.
Min stübben var obekväm i över ett år efter att jag köpte den som ny... Skav i hela ändalykten! :devil:
Den blev bekvämare med tiden, tillslut ville jag inte ha något annat än stübben! :love:
Tyvärr passar inte stübben min nuvarande häst! Efter allt jag genomlidit för att lära mig tycka om den! :mad:

hehe.. aa man vänjer sig vid dem o i vissa perioder tänker man inte på hur oskön den är, men sen när jag rider i nån annans häst sadel så känns de som himmelriket :p sen när ja är tilbaka i min sadel så är man tillbaks i helvetet :( :p :p

JAg har en gamal stubben till min polle. inte fin (men inte ful) . MEn SKIT skön att rida i. för en jävligt bra sitts.:bump: :banana:

Om du nu är så förnäm att du har en såpass fin sadel som en Artus och att du inte tar i saker från Hööks kan du väl specialbeställa en sadel till ponnystackaren. 25 tusen är väl överkomligt?

Du har väl vad jag minns haft trådar här innan som urartat på grund av din inställning till saker. Mana inte till uppror igen, inge mer D&G tack..

den sitter som den ska på hästen , den är inte fräsh för fem öre skit skön och jag älskar den ! orka bry sig om sånt hur den ser ut.. :cool:

Om det nu är så hemsk får du väl köpa en ny. Det måste ju finnas mer än bara ett märke som passar om man letar lite i prisklasserna?
Mitt häst hade t.ex. stubben till en början, men hade sedan jaguar och sist butet.

va? vadå uppror? ja tycker de är du som ska lungna dig lite! jag sa bara att ja tyckte artusen var hård, o jag sa INTE att jag inte tar i hööksgrejjer.. o vad menar du med ponnystackaren? den är ju hon som mår BRA av sadeln! :)

Jag får inte dåligare sits av sadeln och den passar hästen perfekt, och jag får inte extremt superont av den så jag kan ha den jag har, men HÅRD och FUL är den :smirk:

behöver man ha en speciell anledning för att byta sadel som passar?
Jag sålde jaguaren för att jag ville testa o ha en butet, och så länge den nya passar hästen lika bra så är det väl inget problem, om man känner att man har råd?

Men stoppa om sadeln, så att den passar rumpan din också. Alternativt köp en annan sadel som passar er båda.
När jag köpte min sadel som jag har till hästen idag så såg jag till att den passade mig, hästen och att den var snygg. Allt-i-ett-wash-and-go:idea:

Artus är ju iaf den snyggaste modellen av Stübbens sadlar tycker jag.
Btw, det heter sämre, inte dåligare ;)

Så ful är den väl inte... Men hård ja det är ju Stübben kända för!
:idea: Be en sadelmakare stoppa om sätet och lägga i gelstoppning. Vet inte vad det kostar men kolla det alternativet kostar ju inget ;) :angel:

Notorius skrev:
Artus är ju iaf den snyggaste modellen av Stübbens sadlar tycker jag.
Btw, det heter sämre, inte dåligare ;)

jag har minsann hittat stav o grammatik fel av dig också :devil: :p

lady_flash skrev:
jag har minsann hittat stav o grammatik fel av dig också :devil: :p

En liten fråga: vad vill du egentligen komma med ditt inlägg? Att du har en stubbensadel? Jamen det finns det många som har.
Att din sadel är hård? Jamen det finns det många som rider i hårda sadlar. :confused: :confused: :confused:

poloplayer skrev:
En liten fråga: vad vill du egentligen komma med ditt inlägg? Att du har en stubbensadel? Jamen det finns det många som har.
Att din sadel är hård? Jamen det finns det många som rider i hårda sadlar. :confused: :confused: :confused:

varför citerar du mitt stavfelsinlägg när det inte är det du vill kommentera?? :confused:

Jag älskar stübben :love:. Hade lust å säga det bara. Fast om jag skulle köpa en ny stübbensadel så hade jag nog inte valt artus i första hand...:p

lady_flash skrev:
varför måste universums hårdaste sadel (stübben artus) ligga så bra på min häst.. ??? den är ful (enligt mig) och hård :eek: men allt för ponnyn :love:

Varför inte köpa en bomlös för då?

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka