Hatar min sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 342
Sv: Hatar min sadel

Stûbbensadlar är snygga och bekväma att rida i. Fula och obekväma är hubertus, Lewa (katastrof) kingston, lemetex.... tja den listan kan bli ganska lång...

Polly_Mulle skrev:
Stûbbensadlar är snygga och bekväma att rida i. Fula och obekväma är hubertus, Lewa (katastrof) kingston, lemetex.... tja den listan kan bli ganska lång...

Svara till rätt pesr tack.:devil:

Den var ju så snygg!!!:love:
Tycker stubbensadlar är de finatse!
Funderar på en begangnad för 500, billigt?
Men passar den:confused:

lady_flash skrev:
artus.jpg
Gräslig ju .... :eek:

I-landsproblem! eller driver du med oss?:smirk: Tycker faktiskt att din sadel är fin, huvudsaken är väl att den ligger bra på hästen...
Vi som får köpa våra hästsaker själva hade varit glada om pengarna räckt till en sådan! :smirk: Var nöjd med det du har!!!:banana:

Polly_Mulle skrev:
Fula och obekväma är hubertus

Vaa! det kan du inte mena! Min förra dressyrsadle var en hubertus flexline och dte var den i särklass skönaste sadel jag någonsin suttit i :D den var fin att se på också :p Tänk vad smaken är olika.

_Molle_ skrev:
Den var ju så snygg!!!:love:
Tycker stubbensadlar är de finatse!
Funderar på en begangnad för 500, billigt?
Men passar den:confused:

Menar du att du ska köpa en beg. stübbensadel för 500 spänn?! Herrejäklar vad e det för skick på den :angel: ...

Min stubben (edelweiss NT de luxe) är skön iaf, fast det är ju en senare modell av edelweiss, (vanliga edelweiss var ju tydligen en rysare

sky_fly skrev:
Varför inte köpa en bomlös för då?
Anledningen till att man har bomm på sadeln är ju att avlasta trycket och vikten från hästens ryggrad. Så att den inte ska få förslitnings skador, bli svankryggig elr likande. Det är ju viktigast att det passar, men ryttaren ska också tycka att sadeln är skön.

på bilden ser din sadel jättefin ut, men en häst i stallet där jag hade min egen har en sån, fast ljusbrun och på är den verkligen inte alls snygg! :eek:
har ridit i den också och det är långtifrån en dröm, hårdare och äckligare sadel får man leta efter. har aldrig suttit i en mjuk stübben men jag vet att många säger sig ha riktigt mjuka sadlar av det märket också, så det kanske är väldigt olika... :crazy:

hubertus som någon annan nämnde ärinte heller så sköna. iaf inte den som min medryttarhäst hade. jag vande mig och efter ett tag kunde jag inte rida i någon annan :p men i början, HU så hård!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka