Havrefria foder

Minelli

Trådstartare
Vad finns det för foder som är havrefria ? Det jag vet är Eggersmann, Krafft Groov och Rehab.
 
Hej!
Om det är färdigfoder som du menar har Gain ett havrefritt müslifoder. Mycket smakligt tycker iallafall min finsmakare till häst.. :bow:

Fia
 
Mustang Original är havrefritt! Och billigt, 105 kr för en 25 kg säck, betalar jag i alla fall!
 
Krafft Groov har jag hört visst innehåller havre. :confused: Kan det vara nya Krafft Groov som är havrefritt?

Fibergi har ett müslifoder som enligt min häst är smaskens, och som är havrefritt. Dock får man inte ge mer än 100 g/100 kg häst. :( Och det är DYRT! :devil:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Min havreallergiska pålle får Dodson&Horrel Pasture Mix.

Lena
 
Jo det stämmer nog att grooven innehåller havre, men inte mycket. Det är det fodret som krafft rekommenderar till hästar som inte klarar havre och som jag fått rekommenderat att ge min som blir rädd för sig själv när hon får havre. Med groov så fungerar hon, men det passar inte så bra med mitt hö tyvärr.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 422
Senast: Efwa
·
Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: aglaonema
·
Foder & Strö min häst behöver mer fibrer, men jag vet ibte vad jag ska köpa för foder. sen har ja dålig koll på hur man ser hur mkt fibrer ett foder...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Tossa90
·
Foder & Strö Intresserad av vad ni tycker om Eggersmann foder? Är det någon som använder/ge till sin häst? ;):)
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp