havregrynsgröt

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare messsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 908
Sv: havregrynsgröt

Varför vill man ge hästen havregrynsgröt? Och menar du det vi folk kan äta till frukost?

ja, jag menar sånt som människor äter.
hörde från en kompis att någon gjorde de,
så ja undra varför man gör de lixom, tänkte ni kanske visste?

Det verkar bara dyrt och krångligt, vet inte vad det skulle ge hästen att äta det?

Men det är säkert inte skadligt...

okaj, thx för alla svar.
det verkar inte vara så vanligt.. - misstänkte de..! :D

Jag har gjort det till en äldre ponny som på sluttampen hade svårt att äta pga tumör vid svalget. Jag krossade havren extra fint och lät den svälla i varmvatten ca 15 min. Blev ungefär som havregrynsgröt och det gjorde att han kunde äta lite lättare. Jag förstår inte varför man skulle göra det till en frisk häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
875
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka