Bukefalos 28 år!

Hd-hund med packning?

L

lillamarre

Min goldenkille har D på höfterna och det enda jag vet är att han inte bör dra med sele, men hur är det med att bära packning? Funderar på en fjällvandring här framöver och tänkte att det skulle vara kul om han kunde bära med lite av fodret själv.
Han är drygt 2 år och har inte haft några problem med höfterna, peppar peppar.
Så vad tror ni? Är det dumt att riskera något eller kan det vara bra träning?
 
Jag skulle aldrig riskera att gå med packning på en hund som har D-höfter. Det är en rätt så kraftig dyspalsi.
 
jag tycker det är lite mkt fel på höfterna för att låta den bära...jag skulle inte riskera det...
 
jag skulle inte heller våga riskera att låta mina hundar bära om dom hade D på höfterna..
 
Vid D skall man ju undvika att gå i långa trappor, vara försiktigt med hårt underlag. Motionera mycket är ju bra och att inte bli för tjock, men det vet du säkert redan. Har han pålagringar dessutom så är ju artrosen ett faktum. Även om han inte har ont skulle jag inte utsätta honom för den belastningen, men fråga uppfödarn eller veterinären. Att bära packning tycker i alla fall jag inte att han skall göra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 999
Senast: Pilot
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 509
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 093
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 996
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp