Heather Moffetts interpad - kanalen?

Nominous

Trådstartare
vet nu hur bred kanalen på Heather Moffetts interpad är? på de bilder jag sett den så ser det knappt ut att vara någon kanal alls. ser jag syne?

har ni annars något bra förslag på pad med kanal som jag kan ha under min ST dressyr? hästen har väldigt svängd rygg och på mitten där sadeln viker sig lite blir taket i kanalen i sadeln oroväckande nära ryggraden.är lite rädd att det ska ta i när han höjer ryggen vid arbete. fast å andra sidan så rätar han ut ryggen då så det kanske inte är någon fara?

eller ska man prova stoppa om den och stoppa den lite mer på mitten så den orkar bära upp sig mera där?:)

Sv: Heather Moffetts interpad - kanalen?

Jag har haft samma funderingar när jag sett den paden. Ingen som har sån som kan svara?

Jag har en Espaniola. Den funkar bra utan pad, men jag funderar på om jag inte ska ha någon pad iaf eftersom jag är tung (ska visserligen gå ner, men iaf..).
Funderar mellan en bra fårskinnspad/schabrak eller en "bomlös-pad" eller liknande?

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 353
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 546
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 581
Senast: Emiro
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka