Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ny användare här på Buke, men har läst och tagit del av forumet under många år (gammal hästtjej).

Nu tänkte jag ge mig i kast och försöka skriva lite här också, det är lite av en utmaning för mig då jag av olika anledningar har lite svårt att uttrycka mina åsikter och känslor. Jag har alltid funnit det svårt att hitta ord och formulera meningar som förmedlar det jag tänker och känner. En övningssak, givetvis, men det slog mig häromdagen att jag nästan alltid tänker i bilder. Hade det varit enklare om det var ord som snurrade runt i min hjärna? Jag vet inte.

I alla fall, nu provar jag att ge mig in i forumet. Det är verkligen en fantastisk grupp människor som finns här! :heart
 

Välkommen som användare, hoppas du ska trivas. :)
Att uttrycka sina känslor/åsikter i skrift är verkligen inte lätt och det är en övningssak. Jag är inte världens bästa heller på att uttrycka mig i skrift, men det har blivit bättre ju mer jag skrivit samtidigt som jag lärt mig att inte ta åt mig personligt om det blir ett felsteg. Ibland kan det vara värt att försöka förklara hur man egentligen tänkte, ibland är det bara att rycka på axlarna och gå vidare världen går inte under. Man väljer vilket som är viktigt, det är upp till var och en.

Jag läser väldigt mycket också, det är också en form av att lära sig uttrycka känslor/åsikter, då jag läser hur andra uttryckt sig och hur de som svarar reagerar på det osv.
Jag försöker även tänka på att alla egentligen vill väl, även om texterna ibland kan låta väldigt hårda. Lite på den linjen går jag på.
 
Om du har läst här i många år så vet du hur det kan låta emellanåt, men övning ger färdighet och beroende på dagsformen kan ju även två personer tolka en text olika och det är mycket lättare med missförstånd i text än med ord men övning ger som sagt färdighet. :up:

Välkommen. :)
 
Om du har läst här i många år så vet du hur det kan låta emellanåt, men övning ger färdighet och beroende på dagsformen kan ju även två personer tolka en text olika och det är mycket lättare med missförstånd i text än med ord men övning ger som sagt färdighet. :up:

Välkommen. :)
Tack! Jo, jag har ju sett hur det kan låta här ibland men tänker att det i så fall får hamna på kontot för personlig utveckling :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 229
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Ja, varför skriver jag här egentligen? Jag har skrivit här tidigare och slutat flera gånger om, men så kommer jag tillbaks igen. Varför...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 952
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 505
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp