Hej måste veta!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare swe_me
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 810
S

swe_me

Är det någon som vet vilka bett man får tävla på i dressyr??Får man tävla på pelham,,om det är en dressyr clear raound??
Tacksam för svar Irina:D :idea:

Sv: Hej måste veta!!!

neej, om du inte pratar med klubben om det är en klubbtävling, men annars får man endast tävla på tränsbett.

sen kandar i högre klasser.

okej tack så jätte mycket har en varmblods valack så rids på pelham går jätte fint med de lyssnar jättebra med det men när jag byter till vanligt bett så drar han bara upp huvudet och total vägrar arbeta,kan de vara att han har ont någon stans eller?? vill så gärna kunna tävla med han eftersom han är så duktig.
MVH Irina:confused:

kanske är att du inte driver fram honom till handen ordentligt, och att när du sätter på ett bett utan hävstång så orkar du inte rida ihop honom, sätt på ett tränsbett och ta ut en tränare och se vad tränaren säger!

okej tack det ska jag göra, han blir så stark med vanligt bett bara men ska testa om det går:)

jopp, det kan vara svårt i början, men oftast så brukar det gå att rida på tränsbett efter massa träning!

tack så mycket för allt ska testa med det annars så är de ju kul att bara träna också:D

inga problem! hoppas det går bra för er!

Nu ska jag vara jättetråkig, och säga: Köp TR!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 286
Senast: sweep
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2