• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare jessie90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 044
J

jessie90

Jag har grönt kort. Får jag tävla i Regional tävling eller Nationell tävling?

Vad är skillnaden mellan dom?

Sv: Hej!

Med enbart gröntkort får du inte tävla någonting. Du måste lösa licens också. Det finns två olika licenser, en för lokal tävling och en för alla olika slags tävlingar (lokal, regional, nationell och elit)

Lärde ni er inte detta när ni tog grönt kort?

Jfrelin skrev:
Med enbart gröntkort får du inte tävla någonting. Du måste lösa licens också. Det finns två olika licenser, en för lokal tävling och en för alla olika slags tävlingar (lokal, regional, nationell och elit)

Lärde ni er inte detta när ni tog grönt kort?

Jo, men jag tog det när jag var 9år, är nu 16..
Hur löser man ut licens? Hur mycket kostar det? Måste man ha tävlat ett visst antal år då eller?
Jag har bara tävlat i klubbtävlingar. Kom 6:a i km! *stolt*

Man löser licens på www.ridsport.se eller via sin klubb. för att lösa licens måste man vara medlem i en ridklubb. Du kan lösa licens utan att ha tävlat, faktum är att man inte kan tävla utan licens, utom möjligen på klubbtävling om de tillåter det.
Kostnaden beror på vilken typ av licens man löser, lokal licens kosta typ 150 lr nåt, då får man bara tävla på lokala tävlingar. För att tävla på regional och nationell krävs en nationell licens. den kostar ca 500:- för junior.

owesmatte skrev:
Man löser licens på www.ridsport.se eller via sin klubb. för att lösa licens måste man vara medlem i en ridklubb. Du kan lösa licens utan att ha tävlat, faktum är att man inte kan tävla utan licens, utom möjligen på klubbtävling om de tillåter det.
Kostnaden beror på vilken typ av licens man löser, lokal licens kosta typ 150 lr nåt, då får man bara tävla på lokala tävlingar. För att tävla på regional och nationell krävs en nationell licens. den kostar ca 500:- för junior.

Tack så jätte mycket !! :)

Grönt kort

Men tog du det gröna kortet när du var 9 år?
Mini ålder för personligt grönt kort är 13 år?

Är man yngre än 13 år är det målsman elller tex ridläraren som har grönt kort, som man får tävla på.

Har du tagit om det när du fylde 13 år?

Sv: Grönt kort

Tidigare fick man visst ta grönt kort innan man var 13! Om man var under 12 fick man göra provet muntligt, och då trådskaparen nu är 16 år och tog kortet då hon var 9 år, så har hon naturligtvis gjort det enligt de gamla reglerna.
Har man grönt kort behöver detta inte tas om, oavsett när dte togs!

Okej, jag hade ingen aning om att man måste vara över 13 när man tar det. Men mamma var med och hjälpte. SÅ det var nog dom gammla reglerna..

Åldersgränsen på 13 år för grönt kort kom 2000, innan des fick alla ta det. Jag hade kursdeltagare som var 6 år

jessie90 skrev:
Jag har grönt kort. Får jag tävla i Regional tävling eller Nationell tävling?

Vad är skillnaden mellan dom?

Regional tävling är på lite lägre nivå än nationell.
Oftast måste man kvala till nationell tävling.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: fio
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: MiniLi
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
208
Senast: MattiZ
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 502
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka