Bukefalos 28 år!

Helgdagar i Köpenhamn?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Har vi några Köpenhamnsbor/kunniga här inne som har koll på hur pass allvarligt man tar på 1 maj i Köpenhamn? Är butiker, restauranger, turistattraktioner och så stängt? Jag vill minnas att de är väldigt strikta med vissa helgdagar, men Google säger att 1 maj inte är en av dem. Skulle vara bra att få den informationen validerad av en faktisk person med faktisk erfarenhet!
 
Danmark tar ganska lätt på 1:a maj. Mycket är öppet, inte minst ställen där man roar sig. Det är en sk halv helgdag.
 
Precis som ovan säger. Många behandlar det som en lördag, vissa som halv arbetsdag. Det är ganska individuellt på arbetsplatser om man väljer att det är en ledig dag, halv arbetsdag eller heldag. Men det är ingen röd dag :)
 
Har vi några Köpenhamnsbor/kunniga här inne som har koll på hur pass allvarligt man tar på 1 maj i Köpenhamn? Är butiker, restauranger, turistattraktioner och så stängt? Jag vill minnas att de är väldigt strikta med vissa helgdagar, men Google säger att 1 maj inte är en av dem. Skulle vara bra att få den informationen validerad av en faktisk person med faktisk erfarenhet!

Jag har lyckats pricka in någon jäkla helgdag en gång. Bededagen, eller liknande.
ALLT var stängt. Mitt 16åriga jag som åkt till Dk enbart för att köpa alkoholhaltiga drycker var inte jättenöjd.
 
Jag har lyckats pricka in någon jäkla helgdag en gång. Bededagen, eller liknande.
ALLT var stängt. Mitt 16åriga jag som åkt till Dk enbart för att köpa alkoholhaltiga drycker var inte jättenöjd.
:laugh: Det är precis sådana minnen jag också har, så det är därför jag ville trippelförsäkra mig om att jag inte släpar med mitt skotska sällskap till ett nedstängt Köpenhamn! Det verkar dock som att endast julafton, skärtorsdagen, Store Bededag och Grundlovsdag är lagstiftade och superstrikta nuförtiden, de andra har de släppt lite på.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 361
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
874
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp