Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi var i Malmö, valpis gick valpklassen och blev "reserv". Lovord rakt igenom - utmärkt päls, bra vinklar, trevlig temperament o.s.v. - men han föll på att han behöver ringtränas. Hade iofs. inte förväntat mig något annat, det var både hans och min första gång i ringen.
vad kul! hur många var med i klassen? (spelar inte ngn roll eg., det gick bra ändå, men det är kul att veta) valpklass 1 eller 2? har inte koll på hur gammal din hund är om jag ska vara ärlig..
Jag ställde vår lilla Viska! Dessvärre tyckte domaren ALLT var fel på henne Han ville ha svarta, högbenta, grova och stora pudlar medan Viska är lite grå, lite lång, feminin och normalstor Ja, så man åkte ut med en tvåa. Det enda man kan trösta sig med är att det var ytterst få som verkade få ettor över huvud taget på hela utsällningen.
Bland cavaliererna (stavning?) hade tre av drygt 20 st. fått ettor och ytterst få av collierna hade fått ettor så det är bara att prova igen.
Min vovva var också i Malmö men hon vägrade bli mätt, domaren skulle dessutom mäta på båda sidor och det var hundarna inte vana vid, så efter det vägrade hon visa sina tänder för honom, så min annars så glada vovva fick en 3:a pga hennes temperament
Nu är jag mest rädd för att hon ska förknippa allt detta med att utställnigar är obehagliga, så jag har bestämt mig för att börja om med ringträning och speciellt bordet på ruta ett så jag bygger upp med positiva förväntningar igen och förhoppningsvis ska det gå bra att mäta henne i maj när nästa officiella utställning är.
första gången i juniorklass. Elva tikar och eftersom min hund är så liten så trodde jag att hon inte skulle ha en chans att bli placerad. Men hon blev etta med ck! sen i btkl så åkte hon tyvärr ut i sista utgallringen, men den tar vi nån annan gång!
Hästmänniskan Om det var så att jag ville köpa hästen skulle jag också ta en diskussion med ägaren, eventuellt låta henne ha hästen ute på annons en...
Hästmänniskan Jag insåg igår kväll att en av mina favoriter när jag gick på ridskola var en connemara som glömde bort att han skulle vara ponny. 158...