Bukefalos 28 år!

Helskodda ridbyxor...

C

cotton

Jag fick öppna ett paket i morse som visade sig innehålla ett par helskodda ridbyxor, precis vad jag önsat och i rätt färg också. Men problemet är att jag tycker det känns som att skoningen är för låg.

Jag har ett par andra helskodda ridbyxor, som tyvärr inte riktigt går att rida i längre pga att det är stora hål på knäna men de är lite stora runt om, överallt men där är skoningen betydligt högre upp än vad den är på de nya byxorna jag fått.

Frågan är då, hur lågt kan skoningen sitta utan att det blir knäppt och att de inte "funkar" längre? De nya byxorna sitter väldigt tajt dessutom, har det någon betydelse om byxorna sitter tajt eller löst?

Vissa på min ridskola har väldigt låg skoning men jag har alltid tyckt att det ser "knäppt" och konstigt ut. Min mamma har samma sorts byxor och de är nu väldigt stora på henne så byxorna töjer ut sig mycket i tyget men skoningen lär ju fortfarande vara lika låg.

Är det kanske så att jag helt enkelt fått ett par för små ridbyxor?
 
Sv: Helskodda ridbyxor...

ne, asså alltid när jag köper ridbyxor så töjjer de ut sej och mina har varit "låga i skoningen" och det känns jätte konstigt när de sitter tajt men man vänjer sej..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 034
Senast: Grazing
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 579
Utrustning Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha...
Svar
18
· Visningar
1 837
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp