Helskodda ridbyxor?

psychogrrl

Trådstartare
Jag har inte haft ett par helskodda ridbyxor på mycket länge, utan ridit i bomullsbyxor i jeansmodell. Jag trivs mycket bra i dom, men har nu hittat ett par riktigt snygga jodhpurs-ridbyxor, helskodda, till ett rätt bra pris.

Då funderar jag alltså på att införskaffa dom, men vet ju inte om det är lönt eller om de bara kommer bli liggande här hemma (och vara jättedyra i slutändan).

Vad tycker ni om att rida i olika skodda ridbyxor?
Hur skiljer de sig i känslan?
Sitter man FAST i helskodda, så att det är svårt att ändra sitsen så som man vill?

Ja, alla olika synpunkter, oberoende av vilka stilar ni rider! :bow:

Sv: Helskodda ridbyxor?

Använder oskodda när jag hoppar, men oftast helskodda när jag rider dressyr. Kan ibland uppleva särskilt om det är svettigt:p att man fastnar lite med helskodda

Ibland kan man fastna lite med helskodda men har man bara fixat sitsen så brukar det inte va ett problem.

Själv rider jag ute i helskodda ridbyxor. I dressyr rider jag med oskodda för att kunna justera sitsen lättare.

jag rider med oskodda i dressyrewn o helskodda när jag hoppar o rider ut, får en känsla av att man sitter lite mer fast o säkrare, fast det tror jag egentligen är mer inbillning :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 930
Senast: palle
·
Utrustning Någon som kan rekommendera ett par bra ridbyxor helskodda med silikon? Jag tänker mig att det inte blir lika klibbigt på sommaren som...
Svar
6
· Visningar
3 643
Senast: Dahlianna
·
Utrustning Hej, ska köpa ett par nya ridbyxor tänkte jag. Just nu har jag bara helskodda och trivs bra med det. Tycker dom det är lite för tjockt i...
Svar
8
· Visningar
2 632
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025