Helt ny på islandshästar..

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Nanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 951
N

Nanne

Jag har aldrig ridit islandshästar förut men har nu fått ett erbjudande om att ha en på halvfoder. Jag kan inte särskilt mycket om deras gångarter. Vad är grisepass? Hur får man en islänning att tölta? (under förutsättning att de kan det) Kan man lära en gammal islänning att tölta? Gud va jag känner mig kass på detta område..... :confused:

Sv: Helt ny på islandshästar..

Har du aldrig ridit islänning förut gör du bäst i att ta ett par lektioner på en välskolad häst - för att veta "vad" som är vad, och hur man gör. Detta med gångarter kan vara alltifrån busenkelt till grymt svårbemästrat, både beroende på ryttarens talang och skicklighet för ridningen samt hästens talang för gångarterna.

Sv: Helt ny på islandshästar..

ta några privat lektoner på en ridskola på en bra och duktig häst så du lär dig först. annars är det jättesvårt! man måste veta hur man rider tölt för att kunna tölta...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 319
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
464
Senast: Sassy
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 836
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Hönstråden II