Heltäckande skydd bak??

Chili

Trådstartare
Ja, kan man ha heltäckande skydd bak? Sådana som t.ex. Equi-Guards nya i kevlar, eller de från Event/Hansbo. Det står ingenstans att de bara är till framben, men visas endast på framben på bilderna... Eller finns det särskilda sådana skydd endast för bakben? Vet ju att westernhästar brukar ha sådana skydd bak.

Har för mig att Shires har ett par till både fram och bak, lite nättare typ än de som nämns ovan. Något att ha? Eller ska man satsa på tjockare?
Jag vill INTE lägga ut astronomiska summor heller.

Tack för hjälp!

Sv: Heltäckande skydd bak??

ja det kan du.
jag har haft proffecionals choice både fram och bak på min häst. en storlek större i bak.

Håller med, men har kört med lågbudget från Globus och Hööks. Fast PC verkar bättre.

Okej låter ju toppen! Dags att bestämma sig för om man ska beställa från Hööks (Kevlar), eller köpa Events på Eko... :) Viss prisskillnad, även om inte nån har toppenkvalité.

Centaur skrev:
Ja det kan man, men du måste ha en stl större på bakbenen.

Har tänkt på det... om man har en häst på ca 160, "normala ben" och vill köpa typ PC-skydden. Ska man då ha cob/medium fram och full/large bak eller full fram och x-full bak tro...?

Det finns väldigt bra storlekstabeller till Pro choiche skydden.. leta upp en sådan! sen är det bara att mäta!

Gillar inte hööks grejer men har ett par heltäckande skydd därifrån och jag måste säga att kardborren är superbra på dessa.Funderar också på ett par till bakbenen.

Ja, det är en i stallet som har dem också och hon är supernöjd! Så det lutar åt dem, Eko ligger ju precis här och billigt är det med :)

Sen får man väl spara lite shopping till EuroHorse :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka