Hemkommen från blå stjärnan

Denver

Trådstartare
Min lilla jrt tik har varit hängig ett tag och vi tippade på skendräktig då hon vart så hängig och bara velat mysa med våra mobiltelefoner.
Igår höll vi igång här hemma då vi renoverar huset just nu övervåningen. Hon var allmänt konstig hela dagen men då hon ibland kan tycka de är jobbigt med allt bankande så trodde jag ju att de var därför.
Hon gick med svansen mellan benen och såg allmänt ledsen ut.

På kvällen var hon fortfarande konstig och hon försökte bajsa 2 gånger men de gick inte. Då tog ja upp henne och kände ordentligt. Då är hon jättesvullen och hård på höger sida brevid analöppningen. Jaha tänka ja en analsäck.. Fick inte tag i skara eller göteborg. Försökte och tryck lite men de gjorde så ont på henne :(. Försökte ringa blå stjärnan göteborg igen då hon nu också hade fått en stor bula precis vid analöppningen. Men inge svar och jag kände att jag inte kan åka 16 mil med henne. Hon var ju ändå så pigg de gick. Åt det jag bjöd och drack vatten så vi bestämde oss för att vänta tills idag på morgonen och ringa Skara igen.

Imorse när jag vaknade till (vart vaken till o från hela natten) kände jag ju vid baken på henne och bulan var borta. När jag tittar så har den spruckit så de var som ett stort hål in i henne. Fick tag i skara och fick tid direkt.

Så dom röntgade henne, tog in henne på operation och de visade sig att den gången till analkörteln på den sidan var tilltäppt så dom spolade rent de och så har hon fått massa smärtstillande och ska nu gå på antibiotika i 10 dagar + mer smärtstillande samt hemorroj salva att smörja med så de inte gör så ont att bajsa.

Nu ligger hon här hemma i soffan nyss hemkommen och är otroligt drägglig och pipig men sover just nu. Stackars min lilla vova. Men så fort de kan gå ändå och tur vi har våra djursjukhus och bra försäkring.

 
Sv: Hemkommen från blå stjärnan

Ush vad jobbigt, hoppas hon kryar på sig snart!

OT
Kul att se en till lastbilsjycke!

DSC00366.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 910
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 858
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp