Hemleverans

Silver Girl

Trådstartare
Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte gick att undvika. Jag beställde i tisdags och det stod leverans "ca 1-3 arbetsdagar". Har inte hört något än och enligt postnord-appen har paketet sedan i natt stått på en paketterminal drygt en timme bort.

Finns det någon chans för leverans ikväll eller i helgen? Jag jobbar nästa vecka och är upptagen på kvällarna måndag-onsdag. Hade ju räknat med att det skulle komma senast idag.

Kan jag säga när de ringer att de får komma torsdag kväll eller fredag eftermiddag, och gör de då det? Eller måste jag hämta nära 100kg någon annanstans om jag inte kan ta emot när de vill komma?
 
Hur många dagar får man att välja på? Brukar kvällstid vara ett alternativ?

Det brukar vara 2-3 dagar att välja på i appen, annars får man ringa kundttjänst om man vill skjuta upp leveransen längre. Här är sista sloten kl 17-22. Jag brukar välja leverans utan signering, så lämnar de utanför dörren och skickar en avisering direkt när det är levererat.
 
Det brukar vara 2-3 dagar att välja på i appen, annars får man ringa kundttjänst om man vill skjuta upp leveransen längre. Här är sista sloten kl 17-22. Jag brukar välja leverans utan signering, så lämnar de utanför dörren och skickar en avisering direkt när det är levererat.
Vågar nog inte ta utan signering, vill se att paketet är helt då det är ett akvarium.
Och det står leverans till tomtgränsen, vill ju inte att de lämnar på gatan. Ställer de det fel finns risk att de blockerar vår ganska smala gata för grannar (och ev brandbil/ambulans). Jag vill vara där så det i alla fall står innanför grinden tills jag kan få bärhjälp.
Men bra om jag i alla fall kan ringa och få det tors/fre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 526
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Udda rubrik men.. Jag beställde saker från apotek hjärtat i torsdags. Valde att beställa där då de har 20% och alternativet hemleverans...
Svar
13
· Visningar
1 280
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 807
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Tjockistråden 3
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp