Hemliga bloggar

Sv: Hemliga bloggar

Finns det någon sida där man kan skaffa blogg med typ lösenord för att kunna läsa?

blogger har stöd för att enbart gruppmedlemar kan läsa. Dock tror jag att du har missförstått bloggens syfte ifall du behöver lösenordsskydda den.

Man kanske vill skriva av sig, men vill bestämma själv vem som ska läsa (om man nu ens vill att någon ska läsa?)?

Vad är det för konstigt med det? Istället för att skriva av sig i ett osmidigt word-dokument så funkar väl det där jättebra.

det är precis så jag tänkte. Eftersom mina chefer missbrukar det och snokar efter varenda anställds blogg...

Man kanske vill skriva av sig, men vill bestämma själv vem som ska läsa (om man nu ens vill att någon ska läsa?)?

Vad är det för konstigt med det? Istället för att skriva av sig i ett osmidigt word-dokument så funkar väl det där jättebra.

Det är ingenting konstigt med det. Däremot så missförstår man bloggens natur. Bloggen är gjord för att vara publikt läsbar. Jag skulle t.ex. inte lita på säkerheten på publika bloggtjänster. Så därför accepterar jag att det jag skriver på internet måste vara sådant som jag inte har något problem med att alla kan läsa.

Det är ingenting konstigt med det. Däremot så missförstår man bloggens natur. Bloggen är gjord för att vara publikt läsbar. Jag skulle t.ex. inte lita på säkerheten på publika bloggtjänster. Så därför accepterar jag att det jag skriver på internet måste vara sådant som jag inte har något problem med att alla kan läsa.

Äh, så behöver det väl inte alls vara? Jag har bloggat sedan 2001, och då var det rätt vanligt med lösenordsskyddade bloggar. Bloggen blir vad man gör den till, den behöver ju inte användas för att försöka samla ihop en så stor läsarskara som möjligt. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Finns det sådana lampor att hitta och isf var? Lampan ligger på ett linjerar block för breddreferens. På lampan är det märkt 24v 2w.
Svar
4
· Visningar
315
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka