Hemligt nummer vid SMS???

M

Moose_looser

Vet inte om detta hör till datorer men det kändes som om det iafl va det bästa stället att lägga denna fråga..... :eek:

Ja frågan är alltså, kan man när man skickar sms få det att inte mottagarren ser mitt nummer? Har för mig att förut kunde man skriva typ *HN* eller nåt innan messet så syntes inte avsändarnummret.... Men det verkar inte funka nu.... Om jag plockar bort att mitt nummer ska synas när jag ringer syns det ändå vid sms.....

Nån som vet varför och hur man får hemligt nummer vis sms?

Tack på förhand!
 
Sv: Hemligt nummer vid SMS???

Att man tog bort det är väl eftersom så många blev sms-mobbade och liknande. Man vill kunna spåra mobbing, hot och förtal även i sms.
 
Sv: Hemligt nummer vid SMS???

Ja det är ju en bra anledning men då borde man väl ta bort att man kan ha "hemligt nummer" när man ringer oxå även fast man eg inte har det???

Jag har själv varit och är utsatt för MAZZOR av telefonsamtal med "hemligt nummer"... Börjar bli ganska tröttsamt faktiskt... Hör ju att det är nån där men ingen säger nåt... Fick ett mess oxå och kollade upp nummret men det var tydligen inte registrerat för det kom inte upp nåt namn....
 
Sv: Hemligt nummer vid SMS???

Jag har själv varit och är utsatt för MAZZOR av telefonsamtal med "hemligt nummer"... Börjar bli ganska tröttsamt faktiskt... Hör ju att det är nån där men ingen säger nåt...
Försäljare säger jag bara eller kan tom vara fax som skickar till ditt nummer, har själv varit med om båda.
Fick ett mess oxå och kollade upp nummret men det var tydligen inte registrerat för det kom inte upp nåt namn....
Kontantkortstelefon, dvs. inget krav på att registrera sig.

Kan ju säga att jag tillhör skaran med hemligt nummer, detta pga av tidigare trakasserier kan man säga. Men min mobil är registrerad så att numret syns när jag ringer, men inget hittas på söksidorna.

Angående att skicka sms anonymt så kan man ju i så fall köpa ett kontantkort endast för sånt. Men får man fråga vad är det som gör att du vill skicka anonymt, är det verkligen så hemligt?
 
Sv: Hemligt nummer vid SMS???

ja iaf via halebop går det inte å skicka hemligt sms längre, och tur är väl det!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: tanten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 052
Senast: LiviaFilippa
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 093
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 320
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp