Hemma-Apotek

Probiotika, blodstoppspulver, nacl-lösning för sårtvätt, softban, gasbinda vetflex, termometer, engångshandskar, engångssprutor och krage är det jag har som vanliga djurägare, som ej jobbar inom djursjukvården, kan ha hemma.

(Jag har lite mer som veterinär för att slippa åka in till jobbet 🙃)
 
Jag delar hemmaapotek med djuren.

Sårtvätt, bomull, klorhexidinsprit, diverse bandage och kompresser av olika storlekar, lindor, trosskydd (perfekt för vätskande sår) Termometer. Diverse kirurgtejper. Det samlar på sig med åren. ;)

Med hästarna hade jag blöjor (bandage) eltejp - till blöjorna. koksalt i större förpackningar, sprutor till pc, klibblindor m.m.
 
Jag gör som @tanten och delar. Det jag kan göra för mig själv kan jag göra för djuren, ungefär. Annars har jag en veterinärklinik fyra hus bort åt ena hållet och tio åt det andra så jag känner mig inte panisk. 😅
Jag hade mer hemma åt hästen men ingenting jätteavancerat där heller. Typ termometer, sårtvätt, tejp, salvor och omslag.
Det är ungefär det jag har med om vi är ute och campar också. Minus salvor.
 
Probiotika, blodstoppspulver, nacl-lösning för sårtvätt, softban, gasbinda vetflex, termometer, engångshandskar, engångssprutor och krage är det jag har som vanliga djurägare, som ej jobbar inom djursjukvården, kan ha hemma.

(Jag har lite mer som veterinär för att slippa åka in till jobbet 🙃)
Vad använder du engångssprutor till? 🙂
 
Mycket sårvårdsprylar; kompresser, sårtvätt av olika slag, vetflexlindor, gelnät, antibakteriella kompresser mm.

Formbar akutspjälka, som går att använda för att stabilisera benbrott.

Bra klotång och sockar som är bra skydd vid tasskador.

Tratt

Åksjuketabletter

Engångssprutor, pincetter mm för att kunna rengöra sår.

Tandsstensskrapa
 

Liknande trådar

Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
651
Senast: hastflicka
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 842
Senast: Snubbelfot
·
Hundhälsa Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och...
Svar
1
· Visningar
276
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Tydligen tål jag inte den nya solskyddskrämen. Gör sjukt ont i huden just nu. Vad rekommenderar ni för lugnande för huden? Ska helst...
Svar
5
· Visningar
348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp