Hemmagjord flugspray.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Hannzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 157
H

Hannzo

Måste ha ett billigt recept tills i sommar. Och som FUNKAR och som är lätt att göra! :idea:

Ge mig tips!

Jag brukar använda olja (vilken som helst) runt skapet/juvret och lite fram på bringan där äckliga djur ofta biter...
Det vill inte få fett på vingarna eftersom de inte kan flyga då... Funkare hur bra som helst...
Dock inte så bra där solen tar mycket, eftersom det blir väldigt varmt

koka upp en liter vatten men 4-5 msk timjan. Låt stå över natten. Sila och tillsätt 4 dl grönsåpa. Fungerar väldigt bra.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 937
Senast: EZMK
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 989
Senast: Roheryn
·
Kultur Ska köpa present till en vän som flyttar till Danmark snart. Tänkte att ett presentkort till Bokus eller Adlibris kunde funka, tills jag...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Flummflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10