Hemmagjord Fy-spray till katt!??

Annie_92

Trådstartare
Jag har en katt som gillar att tugga på saker den inte får. :d
Men nu undrar jag om det finns något bra enkelt tips som får katten att avsky det stället som den inte får vara på? Citron eller nåt sånt?
Tacksam för tips!!:)

Sv: Hemmagjord Fy-spray till katt!??

Om det är konsekvent samma "fel" saker som katten tuggar på, kan du säkert testa att ha på ngt osmakligt - vinäger, citron, löksaft el annat med stark doft (om du står ut själv med det vill säga!).

Har katten grejer den faktiskt får tugga på? I annat fall skulle jag rekommendera att införskaffa lite olika tuggleksaker...

Sv: Hemmagjord Fy-spray till katt!??

Tack för tipsen!
Jag ska leta upp några roliga tuggleksaker på direkten!

Liknande trådar

Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
674
Senast: Sel
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh: Men jag tycker om prinsessan väldigt... 2
Svar
25
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka