hemmagjorda "sockerbitar" ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _NMBA_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 7 367
N

_NMBA_

Någon som har något tips på hur man kan konstruera "sockerbitar" (så kallar jag dem, de vita plastblocken som fungerar som cavaletti- och hinderstöd...).

Skulle behöva ett gäng till min planerade hinderpark, men är i dagsläget inte sugen på att pröjsa över 300:- styck för dem! Så alla tips är välkomna:)

Sv: hemmagjorda "sockerbitar" ?

rejäla brädor i ett kryss? ;)
gwcavaletti.jpg

Japp, utmärkt som cavalettistöd:) Men blir nog rangligt om man ska göra dem i höjd som "sockerbitarna" som är ca 50 cm i höjd... Mer förslag:bow:

Funderade förut själv på att göra några men tyvärr blev det inget.
Men jag tror att man spikar fast bomarna i dom där kryssen. Sedan gör man krysset smalare än höjden om du förstår vad jag menar. Du kan då få krysset i tre olika höjder. Beror på hur du ställer krysset.

Hoppas att du förstår.

:idea:
kbr skrev:
Funderade förut själv på att göra några men tyvärr blev det inget.
Men jag tror att man spikar fast bomarna i dom där kryssen. Sedan gör man krysset smalare än höjden om du förstår vad jag menar. Du kan då få krysset i tre olika höjder. Beror på hur du ställer krysset.

Hoppas att du förstår.

Detta fungerar jätte bra byggde våra för ca 6 år sedan och de håller änn. Dock har vi dragit i någon extra skruv här och där. :rofl:

Om du vill ha billiga så kan du använda däck. Men det är ju inte speciellt snyggt, så om man ska använda sockerbitarna på tävling/uppvisning så ska man nog skaffa snyggare.

Jag byggde två stycken fyrkantiga träramar. Sen satte jag ju en bom emellan dem. Men tricket var att jag satte fast bommen på ena sidan på fyrkanten. Dock ej på mitten.

Sen hade jag cavalettis från markhöjd till 50 cm :D

Jag har använd gamla plastdunkar (som jag tror det var bekämpnignsmedel i). Kolla med en bonde eller någon annan som kan tänkas ha gamla dunkar.

Mina har jag fyllt med lite sand/grus/jord, men de har lätt frusit sönder under vintern (men eftersom de var gratis och jag bara behövde fylla dem lite så...) Vita var mina också.

Ytterligare en nackedel är att bommarna kan trilla av ganska lätt (beror på hur de används/exakt hur tunnorna ser ut/bomtyngd)

Men varianten Fade Away visar har vi också i stallet och de fungerar bra - bara lite otympliga att flytta runt...

Liknande trådar

Kropp & Själ Som de flesta här vet så har jag haft ett gäng hjärnskakningar + utbrändhet, så min hjärna samarbetar inte alltid med mig. Just nu...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hejl! Jag planerar att utöka min lilla hinderpark här hemma och behöver framförallt tips på hur man kan bygga sk sockerbitar. Jag vill...
Svar
2
· Visningar
2 373
Hemmet Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ; (Bilden är snodd från Sköna Hem) Mitt klinker är...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur