Vad har ni för kakel i köket?

Pilot

Trådstartare
Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ;
kok_golv_klinkers3.jpg

(Bilden är snodd från Sköna Hem)

Mitt klinker är rektangulärt, i övrigt så har jag vita skåpluckor som har gulnat något, men som jag i dagsläget inte är intresserad av att byta ut. (Luckorna kommer från förra IKEA systemet på kök och det verkar så jobbigt om man ska byta ut det i dagsläget.)
Håller på att byta ut min bänkskiva till massiv björk och införskaffat en emaljerad vask.

Nu till frågan, vilken färg och storlek på kaklet i köket?

Har vasken och spisen mitt emot varandra, sidan där spisen är kommer bänkskivan vara c:a 4 meter lång och även fungera som sittplatser för två. Ska man kakla hela vägen bort?
Var på ett hipstercafé i Berlin i våras där de hade trådbackar uppsatta på väggen för Cava och finöl och blev sugen på att göra detsamma i mitt lilla kök.

Första tanken var givetvis vitt men för att det känns tradigt, samt att skåpluckorna har gulnat något så känns inte det som en bra idé.
Tidigare har det var knallblått i köket, så vill av de skälen inte ha något blått. Kanske mönster?

Hur har du det hemma? Eller din kompis med det skitsnygga köket?

Denna postern kommer också hänga i köket samt att mitt förklädde med höns på hänger på hedersplats, så får ni en känsla av vad jag gillar.

posterkitlejardin01-700x700.jpg
 
Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ;
kok_golv_klinkers3.jpg

(Bilden är snodd från Sköna Hem)

Mitt klinker är rektangulärt, i övrigt så har jag vita skåpluckor som har gulnat något, men som jag i dagsläget inte är intresserad av att byta ut. (Luckorna kommer från förra IKEA systemet på kök och det verkar så jobbigt om man ska byta ut det i dagsläget.)
Håller på att byta ut min bänkskiva till massiv björk och införskaffat en emaljerad vask.

Nu till frågan, vilken färg och storlek på kaklet i köket?

Har vasken och spisen mitt emot varandra, sidan där spisen är kommer bänkskivan vara c:a 4 meter lång och även fungera som sittplatser för två. Ska man kakla hela vägen bort?
Var på ett hipstercafé i Berlin i våras där de hade trådbackar uppsatta på väggen för Cava och finöl och blev sugen på att göra detsamma i mitt lilla kök.

Första tanken var givetvis vitt men för att det känns tradigt, samt att skåpluckorna har gulnat något så känns inte det som en bra idé.
Tidigare har det var knallblått i köket, så vill av de skälen inte ha något blått. Kanske mönster?

Hur har du det hemma? Eller din kompis med det skitsnygga köket?

Denna postern kommer också hänga i köket samt att mitt förklädde med höns på hänger på hedersplats, så får ni en känsla av vad jag gillar.

posterkitlejardin01-700x700.jpg
Vi har marockansk kakel i vårt kök, älskar den:love:
E9BE1318-E3E7-4295-BB03-223532CFB552.jpeg
 
Snyggt! Något sådant hade jag kunnat tänka mig. Men vad har ni för golv till?
Eftersom jag har mörkt golv och har en mörk laminat bänkskiva så upplever jag mitt kök redan som mörkt. Även om det kommer ändra sig med den nya bänkskivan.
Var är kaklet inhandlat?
Vi har ett laminatgolv ifrån alloc, ”Oslo oak” heter det. Hittade ingen bra bild..
Kakeln är inköpt på Tiles r us tror jag det hette. Va enda jag hittade som hade kakel med marockanskt mönster som inte va supertjock. Vår är 8mm tror jag med de flesta är 16mm och det blir jäkligt svårkapat plus att det bygger onödigt mkt.
A2C1986D-C663-4A1C-94F5-6AC7F5D6F7C7.jpeg
 

Liknande trådar

Hemmet Vårt kök är ett Kalmarkök, google säger att de upphörde 1984, så det har några år på nacken. Om kanske fem år kommer vi byta hela köket...
2 3
Svar
55
· Visningar
12 131
Senast: Monkie
·
Hemmet Nu är det dags! Vi ska flytta och innan dess så ska kök och badrum fixas. Badrummet känns inte så komplicerat, men köket... hjälp vad...
2
Svar
24
· Visningar
4 546
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp