• Träning
  • Trådstartare Trådstartare biglinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 758
B

biglinda

Är det nån som har erfarenhet av Klaus Ferdinand Hempfling eller har läst hans böcker som har lust att delge mej lite synpunkter och kanske diskutera lite? Har precis läst hans bök " Hästens själ", läste " Dansar med hästar" för några år sen, den fascinerade mej en hel del men den här ( hästens själ) tycker jag är mera flummig.

Sv: Hempfling

Där ser man...inget nytt under solen.......har läst men det blev ju mest att folk vill veta vilka karaktärstyper deras egna hästar kan tänkas höra till. Men det är intressant, man tycker ju faktiskt att alla ens djur har egna personligheter. Precis som vi själva.

Sv: Hempfling

Jag har både första boken och den andra 'Hästens Själ'
Jag har inte haft så fria tankar som jag vill när jag läser, så jag har inte kunnat ta till mig och heller inte kunnat sålla eller läsa 'mellan raderna'
Väldigt intressanta böcker dock som jag tror alla kan få nytta av på något sätt, även om man inte tränar på samma sätt som honom

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 988
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 673
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 639
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka