Hemsida hos one.com

pumah

Trådstartare
Någon mer som har? Är det verkligen så värdelöst som jag tycker, eller fattar jag ingenting?:cry: Jag tycker det är dåliga och fula mallar (väldigt få, dessutom), enormt segladdat och - det jag retar mig på mest av allt - när man laddar upp bilder så blir det urusel kvalitet.
Jag har provat att göra mina sidor i FP och laddat upp dem, med resultatet att jag ändå får sitta och ändra på allt som inte blev som "originalet" vid uppladdningen:confused: Nu är det dags att förnya mitt abbonemang, men det känns verkligen inte som jag är nöjd och jag tvekar. Nu undrar jag; är det jag som gör något fel eller är det verkligen så här uselt?

Sv: Hemsida hos one.com

Vill du ha ett lätt nybörjarsystem så kanske inte de är de bästa (har inte testat själv, men det låter ju inte användarvänligt om du har sådana problem).
Jag har dom som webhotell bara och det funkar super!

Men snälla... mallarna gör ingen hemsida!
Det är inte så svårt att få till en egen.
Både rpaf och frugans stuteri har sina sidor där.
kvaliteten på bilderna beror på vad du laddar upp.
one har både databas och stöd för olika scriptspråk som php och asp, beroende på vad du valt, och du kan göra riktigt avancerade hemsidor.
Messa så kan jag hjälpa dig på traven!

Jag har de också som webbhotell och har min blogg där. Helt suveränt tycker jag, billigt och enkelt. Bygg din egen sida istälet..

Jag har en sida där och tycker att det är helt ok. Sambon är dock den som fixar och trixar när det behövs någonting större och seriösare, men han klagar aldrig och då är han dataingenjör som klagar på mycket annat inom datorernas värld.

Komprimeras bilderna om man laddar upp via något webbgränssnitt, eller hur funkar det hos One?
Via FTP-program borde det väl inte bli någon skillnad? :)

Haft ONE ca 4-5 år & sidorna har legat nere kanske 2-3 gånger under den tiden.
Har en hemsida som är en fotohemsida & jag har aldrig haft problem med att bilderna har blivit förvrängda utan dom är den kvalité som jag laddar upp dom i. Använder iof DW som hemsides makare + ftp, jag har blivit lat varför koda själv när nån annan kan göra det ;)

Hur har du behandlat bilderna före du använder dom på webben?
Vilken storlek har du dom i? pixlar & kb

Har haft one.com i ganska många år och :love: :love: dem.

skit bakom spakarna.. antar att du talar om deras blogg-gränssnitt? det är rätt kasst, ja.. Det komprimerar bilder osv efter vissa satta parametrar som du inte riktigt kan styra över...

iom att du har php o sql stöd så kan du köra in valfritt gränssnitt och då är wordpress ett väldigt hett tips, gratis och väldigt enkelt att köra igång. sedermera finns det massor med plugins för olika funktioner och guider för hur man skapar sina egna stilmallar.. finns även tusentals färdiga stilmallar om du inte behärskar det själv att ladda hem från såväl wordpress egna hemsida och andra.. en del gratis en del kostar några tior...

annars så finns det en del annat också att köra.. wordpress är nog det mest utbredda och lättaste att komma igång med...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka