Mitra

Trådstartare
Är det någon som vet vilket/vilka bolag som är bra när det gäller att skaffa en vanlig .se adress på nätet.

Eller rent av vet vilka man ska undvika att handla av. Finns ju hur många bolag som helt att välja mellan så det är inte lätt att veta vilket man ska välja.

Sv: Hemsida

Vill du bara köpa en adress eller är du även ute efter webhotell?

Vad är skillnaden?

Ja jag vet jag är grön på det här med hemsida ;)

(Har program m.m för att fixa allt och även en som ska göra det till mig)

adress är bara en översättning av en sifferkod till text, tex aftonbladet.se är en översättning av 192.71.238.76
webbhotell är utrymme på en dedicerad server du kan lägga upp material på, tex sjävla hemsidan. oftast behvöer du båda om du inte har en väldigt liten hemsida som får plats på utrymmet du får av din internetleverantör (oftast typ 10mb). det brukar ej heller gå att rikta ett domännamn till det hemsideutrymmet som du får av din operatör.

Då är det ett webbhotell som jag ska köpa

:D enda gången jag kommer att vara hotellägare

haha, :D

annars kan du ju göra som jag, jag har en gammal dator som jag byggt om till att var amximalt strömsnål, som står under skrivbordet och alltid är igång, det är mitt webbhotell. dock har jag bara en gratis domänriktning ifrån www.no-ip.com

haha, :D

annars kan du ju göra som jag, jag har en gammal dator som jag byggt om till att var amximalt strömsnål, som står under skrivbordet och alltid är igång, det är mitt webbhotell. dock har jag bara en gratis domänriktning ifrån www.no-ip.com

Nja det är inget som jag kommer att göra :) utan får helt enkelt betala för ett hotell :D

Min personliga favorit vad gäller webhotell är Surftown.
Har två hos dom och tycker attd et är ett driftsäkert hotell med
ok priser. Betalar under 500-lappen per hotell och år.
Har även en på loopia vilket även den fungerar bra men är snäppet dyrare.
Jag betalar gärna för mina hotell för att slippa all jobbig reklam som oftast finns hos dom som är gratis.

Liknande trådar

Hemmet Har rensat foton i mobilen idag och inser att jag har flera foton jag vill ha utskrivna och också några teman jag vill göra fotoböcker...
Svar
17
· Visningar
427
Senast: cute_beast
·
Juridik & Ekonomi Jag har hamnat i lite av en soppa med en hemsida jag handlat på. Först dröjde varorna, de kom först när jag pausat fakturan på Klarna... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 018
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022