Hemsidor!!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare plura
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 730
Använder nu för tiden Dreamweaver MX, Southlink DHTML menu och Paint Shop Pro 8 :)
Tidigare använde jag Frontpage 2000.

Jag brukar använda EditPlus för att koda, taggarna blir så fint utmärkta i färg då. ;)

Annars tycker jag att Dreamweaver funkar bra, även "kod"-delen i senare versioner. Så oftast blir det en kombination... :)

Grafiken gör jag i Illustrator och Photoshop, beror lite på vad det ska vara.

Har också testat att göra hemsida i Flash, men orkade inte riktigt... Hade alldeles för dåligt tålamod för att lära mig... :angel:

Notepad (Windows vanliga anteckningsblock) till kodningen, och PhotoShop till grafiken.

UltraEdit32 och MS Script Editor för själva skrivandet.
Skulle vilja lära mig Macromedias Dreamweaver men det verkar så stort och klyddigt så jag tror jag håller mig till att skriva "för hand"... då vet man dessutom vad man gör (förhoppningsvis :D).

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja - snabbt och enkelt - fixa en hemsida till mitt författarskap och mina böcker. Utan att det kostar en förmogenhet och...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Saigon
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Jag har kollat på Tele2s hemsida och det står nåt om problem. De har varit borta nästan en timme nu. Funderar på om det är lokalt...
Svar
4
· Visningar
274
Senast: Rosett
·
Samhälle Blir lätt irrirterad när jag går in på en hemsida för en restaurang för att kolla in menyn och enda hänvisningen som finns är att man... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 693
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix