Bukefalos 28 år!

D

Daarling

Läste just i Torslanda tidningen om en hund som blivit ihjälbiten av en annan hund på sitt hunddagis. Pga dålig tillsyn !!!!

Jag blir så upprörd. Stackars hund. Vad är det för dåligt hunddagis som inte kan hålla koll på hundarna?? :mad: :(

ALLA; Skriv tills ni inte orkar mer.....

Kram från en upprörd djurälskare
 
Sv: Hemskt

Daarling skrev:
Läste just i Torslanda tidningen om en hund som blivit ihjälbiten av en annan hund på sitt hunddagis. Pga dålig tillsyn !!!!

Jag blir så upprörd. Stackars hund. Vad är det för dåligt hunddagis som inte kan hålla koll på hundarna?? :mad: :(

ALLA; Skriv tills ni inte orkar mer.....

Kram från en upprörd djurälskare

Det kunde ha hänt vart som. Ett dagis har inte möjlighet, lika lite som en hundägare, att hålla 100% koll på sina hundar. Att bita ihjäl en annan hund kan gå på 5 sek. Räkna till 5....det är lång tid.

Min granne fick sin J.R ihjälbiten på sin egen tomt. Ägaren klippte gräset och hann inte ingripa. Gjort på någon sek.

Visst, mkt mkt tråkigt, men innan man vet exakt hur det gått till så kanske man inte kan gnälla på dagiset.

Handlar det om att ha släppt ihop två hundar som inte fungerar i samma box, så visst. Skandal! Men som jag skrivt det är fruktansvärt snabbt gjort och bara hundarna vet anledningen. Det är ett under att det inte händer oftare. 2 ggr har det hänt i Sverige. Det finns uppåt 60 dagis med mellan 15-60 hundar på varje. Det har funnits hunddagis i över 10 år. Det blir många hundar.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 672
Senast: Kraxa
·
Hundavel & Ras Tänkte försöka slå slag i saken att börja tänka mer seriöst på att skaffa hund antingen i slutet av detta år eller 2024. Uppvuxen med en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 078
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 259
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 358
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp