Hemtjänst som inte fungerar

Jag personligen skulle aldrig acceptera att arbeta på det sättet hemtjänsten jobbar. Jag vet också verksamheter som förlorat alla rutinerade, kunniga och omsorgsfulla medarbetare pga dålig ledning och missbruk av minutstyrningen.
Där arbetskraften sen visserligen är billig men okunnig, ointresserad av att göra ett bra jobb och inte lyhörd för omsorgstagarnas behov och önskemål. I de fallen har jag svårt att se vinsten för vårdtagarna...
Sen kan det ju såklart fungera bra också med en bra ledning men när grundinställningen är att personalen måste övervakas och att de blir behandlade som skit så tappar man ju mycket duktig personal.
Absolut. Jag var ju en av de som lämnade mitt jobb av dels detta skäl och även vi hade vikarier som fuskade och när vårdtagare (klara i huvudet) påvisade hur det gick till men inte togs på allvar vägrade jag vara kvar.
 
@alazzi Finns det någon lite närmare som kan hjälpa din mamma?
T ex att kontakta hemvården, vara på besök den dagen det är tänkt att de ska komma m.m.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 570
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 348
Senast: Nepenthe
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp