Henri de Rivel bomvidd - grader?

-Remont-

Trådstartare
Jag har googlat och får olika svar beroende på var jag tittar och egentligen inget utförligt svar någonstans, men jag kanske är dålig på att söka. :o

Vilka bomvidder hos HdR sadlarna motsvara ca vilka grader?

Sv: Henri de Rivel bomvidd - grader?

Jag har en henri de rivel treckener (island) bomvidd 34 och den sägs vara kring 100-105 grader och det ser ut att stämma. Vet dock inte om det skiljer mellan modellerna?

Inte jag heller tyvärr.

Men om 34 är 100-105grader så vet jag inte om jag vill veta hur smal den bommen som räknas som normal är för den ligger väl på 30.
Tycker det borde skilja ca 5grader per storlek. Men jag hoppas att jag har fel. :crazy:

Jag tror att det står bomvidd 34 cm i min vilket i så fall nog betyder att deras storlekar är cm mellan ortspetsarna. Då beror det på längden på ortspetsarna var det motsvarar i grader mellan storlekarna. Jag kan försöka kolla på min sadel.

Var på din HdR står numret 34 angivet?
Har hittat en sadel nu som eventuellt passar, men jag vill gärna dubbelkolla storleken

På ovan eller undersidan av kåpan? Har inte sadeln själv därav att jag frågar. ;)

Märkligt, hon som har den hittar inget passande nummer. Jag har fått en bild på hur det ser ut när hon lyfter på översta kåpan, så man ser stropparna och den lilla extra "kåpan" som sitter fast i dom. Där står det bara ett kort nummer 26010 och direkt under det står det stort 17½ (sitsstorleken). Upphöjt efter det står det antingen " eller 13 i mindre stil. Svårt att se om det är ett nummer eller ". Enligt den hon köpt sadeln av ska den vara x-wide (vilket jag antar motsvarar storlek 34).

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 191
Senast: super
·
R
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 254
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna